• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur unik är din klocka?

Stomatologen

Patek
2-Faktor
"Starts from 8'500£ and goes up to imagination" låter finfint i mina öron. Tror att jag lägger mig och drömmer lite nu :)
 

David

Bödeln
Fast det där är George Bamford, och det han visar upp är företagets produktsortiment bestående av förstörda standardklockor.

Om jag kör min Sub i en cementblandare med grus och sedan doppar den i en hink gul färg kommer den också vara unik, men inte ett dugg mer åtråvärd för det.

Bamfords kundkrets består rimligtvis av samma människor som vaskar champagne och kan tänka sig att betala för app:en I am Rich: http://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_Rich
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Unik?! Det var väl och ta i lite missförstå mig rätt, kul reportage i och för sig. Men varför måste många rika, snuskigt rika och nyrika osv ha så taskig smak :hungover:.

Sen var det som Bödeln påpekade, är inte en privat samling, så det finns nog samlingar som är både bättre och verkligen helt unika runt om i stugorna. Om jag skall välja ut den klocka som är mest unik i min samling så måste det bli denna.

DSC_0109.jpg


DSC_0106.jpg



En Mats Wilander klocka.
 

10past10

Omega
Att göra om orginal Rolex klockor så att dom ser ut som Ice-Watch kopior - det är ju metahumor och på gränsen till konceptuell konst!
 
Ser inte riktigt problemet i detta. Man tar klockor som finns tillgängliga i handeln och "personaliserar" dem. Låt vara att det ser ut som skit i de flesta fall, men det är ju bara att rösta med plånboken. De har uppenbarligen hittat tillräckligt många som gillar vad de gör.
Skillnad vore ju om man tog någon sjukt ovanlig vintagepjäs och gjorde om, då kan man ju tala om att förstöra något slags kulturarv. Detta är ju mer fråga om tycke och smak, och den är ju som bekant delad. Missar jag något här eller!?
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Unik?! Det var väl och ta i lite missförstå mig rätt, kul reportage i och för sig. Men varför måste många rika, snuskigt rika och nyrika osv ha så taskig smak :hungover:.

Sen var det som Bödeln påpekade, är inte en privat samling, så det finns nog samlingar som är både bättre och verkligen helt unika runt om i stugorna. Om jag skall välja ut den klocka som är mest unik i min samling så måste det bli denna.

DSC_0109.jpg


DSC_0106.jpg



En Mats Wilander klocka.

Där ser man. Inte visste jag att du hade sådana böjelser:happyhappy:
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
är det att klockorna har pvd:ats som är det unika eller..? lite högre ambition på det kreativa kunde man få önska tycker jag.
 

Khaleesi

Omega
Whoa. Svart och RÖTT!? Förstår att klockorna kostar upp till imagination.

Riktigt duktig på att förstöra Rolex var han iallafall.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det har ju alltid funnits folk som ska pimpa saker. Egentligen varken rätt eller fel. Men ofta fult som sören.
 

john b

Rolex
Ser inte riktigt problemet i detta. Man tar klockor som finns tillgängliga i handeln och "personaliserar" dem. Låt vara att det ser ut som skit i de flesta fall, men det är ju bara att rösta med plånboken. De har uppenbarligen hittat tillräckligt många som gillar vad de gör.
Skillnad vore ju om man tog någon sjukt ovanlig vintagepjäs och gjorde om, då kan man ju tala om att förstöra något slags kulturarv. Detta är ju mer fråga om tycke och smak, och den är ju som bekant delad. Missar jag något här eller!?

Du missar bara att det är gött att hata lite bakom tangentbordet.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Huga, gräsliga. Men om folk betalar så är det väl OK. Det är inte olagligt att sabba dyra grejer. Dumt, men inte olagligt. Och så är det någonstans lite härligt absurt att modda en 300 000 kronors Sky-Dweller till svart och sätta den på ett NATO. Hur fan kommer man ens på det?o_O
 

Isodor

Audemars
Synd att en sådan klockälskare inte kan uppskatta hur de ska vara och väljer sedan att förpesta klockorna med fula obalanserad färger.
 
Topp