• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur väljer ni dagens klocka på morgonen?

Psykel

Patek
Det är alltid jobbigt på morgonen att välja. Jag funderar på att köra en veckoplanering på söndagen, så jag har hela veckan klar.
 

fysikaren

Breitling
Finns det några här som bara äger en klocka, och alltså inte har något val? Rent spontant är min tanke, nej det finns inte det här. :p Jag är själv i startspåren för att köpa min första klocka sen barnsben. Jag har dock inte ekonomin till annat än en klocka för några tusen nu. Jag hoppas även att min nyfikenhet för klockor inte eskalerar, utan att det stannar vid intresset att endast äga en klocka av just ekonomiska skäl.
 

Psykel

Patek
Finns det några här som bara äger en klocka, och alltså inte har något val? Rent spontant är min tanke, nej det finns inte det här. :p Jag är själv i startspåren för att köpa min första klocka sen barnsben. Jag har dock inte ekonomin till annat än en klocka för några tusen nu. Jag hoppas även att min nyfikenhet för klockor inte eskalerar, utan att det stannar vid intresset att endast äga en klocka av just ekonomiska skäl.
Finns nog en och annan OWG (One Watch Guy) här. Dom är dock sällsynta. Men satsa på en enda klocka som du verkligen vill ha till att börja med, inget fel med det.
 

Tigerrific

Breitling
Hade jag haft flera klockor så tror jag att det hade först och främst berott på vad för typ av aktiviteter man har under dagen. Därefter beroende på klädval :)
 

Writer136

Panerai
Brukar typ försöka färgmatcha små detaljer. I dag vart det en dykare på nato i camomönster och på huvudet keps i samma mönster.
Såna där grejer kan ju bli pricken över i på dagens outfit :)
 

ilu05191

Omega
Väljer baserat på hur dressad klädsel jag har samt färg på skor/bälte. Väljer bort Rolex i vissa sammanhang, främst vissa kundbesök och liknande.
 

Mag

Omega
Väljer klocka på morgonen och stoppat den som kom på andra plats i fickan.
Man kan ju byta under dagen!
Mag
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Sen händer det att jag väljer en klocka där jag slipper storjustera datumet. T ex om datumet på klockan står på 4 och dagens datum är 31 så hoppar jag till nästa alternativ som ligger närmare dagens datum.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Många önskar nog att jag visade upp ett excelark över min planerade fördelning per dag över ett år, men i verkligheten är det är stundens känsla som avgör. Finns det någon logik tar jag den som legat längst. På senare tid har jag reflekterat över om andra är lika trötta på att se mina klockor som jag själv. Därför har jag har dragit ner på exponeringen. Jag vill inte få tankar på att klockor behövs bytas mer frekvent för att ha ett nyhetsintresse i dagens klocka. Det skulle bli onödigt dyrt då jag köpt klockor som jag vill behålla.
 

Hamma

Omega
Det som styr mitt val är planerade aktiviter under dagen, kläder och sedan klocka i nämnd ordning. Som klocknörd borde man väl egentligen börja i andra ändan:)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Just nu har jag bara två som jag växlar mellan så det blir kalendern på jobbet som får styra. Rolex är min beater och så har jag en Reverso som flyger lite mer under radarn. Men jag kan inte gå på byggen med en Reverso så mest 216570
 
Topp