Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur vanligt är klock-flippande bland folk som inte hänger på forum?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Isodor, 21 november 2013.

1. Isodor
    Trådstartare

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Om jag fick gissa(!) så har klockforum en stor del till att det flippas så mycket klockor, i synnerhet bland oss.

Någon som vet om det är vanligt att någon som köper en klocka (som ej hänger på forum), för låt säga 100 000:- flippar den t.ex två månader senare? "Kom inte överens" "Vill testa något annat" brukar man se på forum.

Det känns som att när man när man hänger på forum med likasinnade så blir det den största bidragande orsaken till man vill flippa? Annars skulle man väl inte få lika mycket idéer och tid för att reflektera över sådant?

Vad tror ni? Flippar även folk som inte hänger på forum till lika stor del?

16610 gillar detta.
  2. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Jag tror de som har pengar att köpa exklusiva klockor flippar. Inte så ofta som vi men att de gör det. Men att de som kanske köper för låt oss säga 1000-3000 kr inte flipper alls. De kör till den är sönder och köper en ny.

3. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Ja och de kallas semiprofessionella säljare. Är de verksamma på forum så är det för att tjäna pengar...

Aquaracer2, Cyklisten och Aurum gillar detta.
  4. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Tror nog man hänger på forumet om man flippar mycket. Känns lagom praktiskt att flippa många klockor på Blocket och/eller Tradera.

5. Omen

Omen Goldmember

Hur tänkte du nu här...?

B1884, Aurum, Seikoman87 och 1 annan gillar detta.
  6. JS

JS Friends of KS

Vi hänger här för att vi är intresserade, och vi påverkar varandra i våra val & prioriteringar. Ergo, så flippar vi mkt mer än gemene man

Aquaracer2 och 16610 gillar detta.
  7. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Det är kul att flippa, och köpa nytt.

tim.stockholm, Målarn, B1884 och 1 annan gillar detta.
  8. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Nu gick det lite snett kanske=) Försöker jobba samtidigt=)
    Jag tror jag menar att det finns nog två grupper. De som har mycket pengar och kanske inte bryr sig så mycket om de förlorar ex antal tusen och flippar efter någon månad. Allt för att ha det nyaste och vara coolaste katten i gänget.
    Den andra gruppen (största) som köper en klocka för 1000-3000 kr och kör på den klockan tills den går sönder och sedan köper en ny och inte kan kalla sig för flippare. Gick det bättre för mig nu?=)

Omen gillar detta.
  9. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Jag känner en handfull personer som är intresserade av klockor utan att hänga på forum. Samtliga köper ibland nytt och ibland på kaplans, men säljer i princip aldrig något. Ett ganska dyrt sätt att underhålla intresset på, samtidigt som jag ibland kan avundas deras förmåga att fästa sig vid föremål...

10. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Hade min ekonomi tillåtit endast inköp hade jag inte sålt nått.

Nu har jag inte möjlighet köpa/testa allt jag vill utan att frigöra ekonomiska medel via försäljning.

Hatar egentligen huvudvärken vid skicka/betala/få betalt... osv. Men glädjeruset vid nyinkommande klocka övervinner.

Och för att svara på frågan angående forumets inverkan tror jag vi har det att tacka för det flippas hejdlöst.

hublot, theargonaut och 16610 gillar detta.
  11. Omen

Omen Goldmember

16610 gillar detta.
  12. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Jag tror inte det.
    Som nämnts ovan i tråden... Flippar man mycket så underlättar det markant att sälja/köpa via ett entusiastforum. Man orkar inte sitta på blocket/tradera.

13. Sond

Sond Friends of KS

+1
    Skulle kunnat skriva detta själv. Och det stämmer ganska bra på mig. Inte sålt en klocka på 6-7 år.

14. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    När jag började häcka här hade jag tre klockor värda att nämnas. Har sedan dess köpt två (tre om man räknar en till min fru) och sålt två. Tillbaks på ruta ett med andra ord, dock inte riktigt samma klockor ... ;)

15. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Flippandet är väl ett härligt sätt att få ruset av något nytt på handleden ofta? Vilka andra "hobbys" är mer eller mindre gratis? ( och med det menar jag att vi kan köpa, använda och sedan sälja för ungefär samma pengar förutsatt att vi bundit upp en hög pengar på klockkontot... )

iPhone | Tapatalk

16. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Nej det tror jag inte dom gör. Orsaken att folk som hänger på forum flera gånger om dagen flippar borde vara att dom tittar på andra som visar upp sina nyinköp och vill köpa själva. Alla har vi ekonomiska omständigheter och jag gissar att de flesta flippar för att kunna köpa nya klockor. Om dom hade kunnat behålla hade dom behållt sina klockor i större utsträckning.

17. wayne

wayne Friends of KS

Tror att de flesta semi pro inte är speciellt intresserade av klockor det är mer pengen som lockar.
    Själv kan jag tycka att det är kul att flippa för att kunna byta till något annat.
    Går flippandet & floppandet jämnt upp så får man vara nöjder över det.

16610 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield