• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur var det nu med lyx och high-end?

Ministern

Founder
2-Faktor
True. Antar begreppet high-end är ganska subjektivt. För mig är high-end något extraordinärt och det är inte Rolex. Missförstå mig inte då det inte är menat som en diss. Det är lite som att jämföra en Mercedes med en Maserati. Ena är lyx och den andra är ett par resor värre.

Är du dum eller? Maserati må vara flashig men kvalitén är ju inte i närheten av en Benz. Och för att lugna dig, Merca gör mer high end bilar än Maserati med SLR etc..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är du dum eller? Maserati må vara flashig men kvalitén ör ju inte i närheten av en Benz. Och för att lugna dig, merca glr mer high end bilar än Maserati med SLR etc..
Hade på känn att Maseratis skruvande skulle dyka upp. :)

Hoppas du förstår vad jag menar ändå.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Är du dum eller? Maserati må vara flashig men kvalitén är ju inte i närheten av en Benz. Och för att lugna dig, Merca gör mer high end bilar än Maserati med SLR etc..

Du hann före... en maserati back in the days var väl inte direkt en definition av kvalitet, he he... Kanske har blivit bättre på senare år
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Som allt ligger det i betraktaren öga, vad sedan massan säger kan säkert vara annorlunda.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag pratar om orginalet men måste säga att den nya är wn mycket lyckad uppdatering.

Funkar...
mb-sls-amg-gullwing-large_08.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ouff.. Maserati har nada med Ferrari att göra längre.. Helt missat det. Nu verkar de halvt hänga ihop med Alfa Romeo vilket inte bådar jättegott kvalitetsmässigt. My bad. :)

Byt ut Maserati mot Ferrari så haltar liknelsen mindre.

Det enda jag försöker påtala är att lyx inte nödvändigtvis är high-end. Vem som helst kan köpa en Mercedes på samma sätt som att vem som helst kan köpa en Rolex.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ouff.. Maserati har nada med Ferrari att göra längre.. Helt missat det. Nu verkar de halvt hänga ihop med Alfa Romeo vilket inte bådar jättegott kvalitetsmässigt. My bad. :)

Byt ut Maserati mot Ferrari så haltar liknelsen mindre.

Det enda jag försöker påtala är att lyx inte nödvändigtvis är highh-end. Vem som helst kan köpa en Mercedes på samma sätt som att vem som helst kan köpa en Rolex.

Kardinalsynden är väl lyxmärken som avslöjas med dålig kvalitet... typ maserati
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag har nog alltid tänkt mig Aston Martin - Bentley - Rolls Royce som en helig trio i bilvärlden, lite som Audemars Piguet - Vacheron Constantin - Patek Philippe i klockvärlden.
 
Topp