• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur/varför/orsaken/betydelsen till ditt nick på KS? >>>>>>>>>

andheg

Rolex
2-Faktor
Gammalt inloggnings-id hos tidigare arbetsgivare. Ska vara bokstäver från för-& efternamn men då båda är så vanliga blev det bara bokstäver random.
 

Chattras

Cartier
Har haft detta namn som Alias i massor utav år. Från början är det ett smeknamn på en gammal legendarisk pundare i Göteborg. Hörde det första gången på tidigt nittiotal på Aveny i Göteborg. Chattras polare står utanför Systembolaget på Avenyn och ser Chattras vid Valand. Då lutar han sig lätt bakåt och vrålar allt han har "haaaaalåååååå Chattras". Skrattade så jag grät och sedan dess har namnet suttit fast.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Alias som började användas cirka 1997 när jag spelade Quake CTF på troi.mech.kth servern via 36.6k modem. Namnet kommer sig av kombinationen att vara Spindelmannen fan och att jag var en virituos med grapplinghook i QCTF :)

Har används sedan dess :)
 

16610

Patek
2-Faktor
16610 är ju en ref på Rolex submariner som var min första nya Rolex. Köpte den 2005 Lars Carlssons ur Hbg.
Tarmsköljaren var inte jag som kom på. Antar att ledningen tycker jag snackar en massa skit och att jag skulle titulera mig som tarmsköljaren=) egbert
 

nissehult

Patek
2-Faktor
n155e = nisse. Betyder ingenting förutom att jag ibland använder Nisse som "skräpnamn" vid diverse registreringar. Ungefär som när man använder variabeln foo vid programmering.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Samma namn som på vårt första trådlösa nätverk hemma, första tre bokstäverna i mitt namn och sen de två första i min frus.

Dessutom det franska ordet för bror. Och jag är någons bror.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Ett gammalt smeknamn från Playaheadtiden som har fastnat, det stavas dauit och inte Dauit med stort D, små men ack så viktiga detaljer.
 

hollow123

Rolex
Från tiderna när man spelade datorspel för många år sedan. Hade installerat något nytt spel och skulle välja nick samtidigt som filmen "hollow man" gick på tv. Straight up Hollow var upptaget så fick smälla dit lite siffror
 

Galaxy

Rolex
Var mer telefonnörd än klocknörd när jag var liten, och hade en Samsung Galaxy S, registrerade mig på SweDroid, och eftersom Galaxy var upptaget blev det Galaxxy... :)
 
Topp