• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur/varför/orsaken/betydelsen till ditt nick på KS? >>>>>>>>>

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag har alltid läst det i mitt huvud som "Flo-duttern" :oops: Tack för att du öppnat mitt sinne!

För egen del blev det lingonpinne efter att jag läst någon skriva något i stil med "von Lingonpinne", tror det var i ett inlägg här på KS till och med. Lingonpinne fastnade så det fick det bli.

Jag antar att du gillar Flo-rida också ;)
Borde kanske haft ett mellanrum.. Men det passade bättre att dra ihop det. :bag:
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
För egen del blev det lingonpinne efter att jag läst någon skriva något i stil med "von Lingonpinne", tror det var i ett inlägg här på KS till och med. Lingonpinne fastnade så det fick det bli.


Varsågod. :D Trevligt att inspirera.
Finns en liten lumparhistoria bakom det där med Lingonpinne.
Vi var under den eminenta militärtjänsten några lumpare som sökte vår fänrik på befälsrummet. Han var en veritabel stridspitt som hade ett lätt adelsklingande efternamn på L.
När vi då frågar efter Fänriken L ropar en av hans kollegor - en kapten - till ett annat befäl:
"Är det nån av er som sett Lingonpinne!?"

Han insåg sen att han precis avslöjat det interna namnet på den nya fänriken, tittade på oss, fräste "han är inte här" och slog igen dörren. Där och då tyckte vi det var fantastiskt roligt.
Fänriken Lingonpinne undrade väldigt mycket varför alla skrattade i samband med uppställning påföljande dag.
 

Barda

Cartier
Det är en gammalt smeknamn jag fick i högstadiet. Det utgår från mitt efternamn... Resten vet jag inte ens själv.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Så hette en liten pojke som i slutet på 1800-talet lekte med tändstickor och lyckades bränna ner halva den stad jag kommer ifrån. Så här i backspegeln gjorde nog pojkvaskern en god insats för stadsplaneringen...
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Fixoflex är som många redan vet en länktyp som utan spänne lätt krängs över leden!

Ofta kallad "Gubblänk" då den med fördel används av 70+are eller personer med nedsatt synförmåga och motorik!

Jag känner mig helt enkelt för gammal och ser mig allt för ofta bära denna typ av länk!:):(
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Arvikafestivalen i mitten/ slutet av 90-talet, satt och drack öl med några killar i Sparzanza som tyckte Emil inte var så hårdrock så blev kallad Empa efter det. Sedan var det kanon med nytt nick när man raggade brudar på mirc.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Första automatiska klockan jag köpte och inledningen på min nuvarande orientgalenskap.
Borde nog aldrig köpt den... :confused:
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
image.jpg


Who is the man coming down your block?
It's me you see with the funk in my Walk.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Då jag var ny (och är fortfarande) i klockvärlden så tog jag ett ganska passande namn :) Aldrig använt detta nick tidigare heller, utan det bara ramla ner i skallen på mig när jag höll på att regga mig.
 

KMS

Rolex
Jooo, PMS funkar ju sämre... så det fick bli KMS.:) Sen att det överenstämmer med mina initialer var ju lite lägligt.
 
Topp