• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur/varför/orsaken/betydelsen till ditt nick på KS? >>>>>>>>>

D

Deleted member 1265

Guest
Väldans förtjust i 80talet, musiken, bilarna med mera.
image.jpg
 

Solvik

Panerai
Det är lustigt det här med hur första upplevelsen av ett nick hänger med. Jag har t.ex. alltid läst "Flor-duttern" och tänkt "soft namn, han är säkert bagare.." Och aboynamedsue har jag aldrig orkat läsa igenom utan bara tänkt apocalypse.. Sjukt. Ännu sjukare är att jag inte alltför sällan lägger mig till med ett typ av tix där jag spontant - och för omgivningen extremt oväntat - ljudligt utbrister i ett totalt lösryckt uttryck. Favoriten där är "- Zackarias Dulfiere!"
En del konstiga blickar blir det.. Det är bara att konstatera att KS engagerar och berör..

Mitt nick är sprunget ur namnet på vårt landställe..
 

korvaza

Omega
Under högstadiet spelade fanns ett spel på internet som hette The Crims, där jag av någon oklar anledning tog nicket Korvaza, sen dess har de hängt kvar..
 
Mitt nick baseras på mitt förnamn. Det var dock min bror, som brukade lyssna på Richie Spice, som började kalla mig för samma namn.
Min stavning kommer sig av att Richiespice var upptaget när jag skulle regga mig nånstans nångång, så jag fimpade "e" i Richie och så blev det Richispice. Bara så!
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Gick länge och suktade efter en Rolex Explorer I. Fick lite panik när 36mm varianten gick ur produktion, men fick tag i en sprillans och den är en 100% keeper. Helt enkelt en suverän klocka som verkar tåla allt, funkar till det mesta och har varit min kompanjon på många äventyr. Tänkte köra ett nick som anspelade på Explorer och blev av nån anledning Utforskaren.
 
Topp