• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur viktig är den vita urtavlan för dig?

Vit urtavla på sommaren?


  • Totala väljare
    120
Mellan 1a Juni till den 31a Augusti alltså?

Posta även era vita urtavlor från sommaren i tråden! :snaphappy::woot:

HV1F6uI.jpg
 

JayJay

Rolex
Har ingen sportklocka med vit tavla tyvärr :( . Dock har suget efter en infunnit sig senaste veckorna. SKA dock inte köpa ngn ny klocka i närtid... kanske skulle skaffa sig en vit G-SCHOCK som substitut :angel: .
 

Aron72

Cartier
Hmm, skaffar ofta en sommarklocka, tavlans färg mindre viktig krav billig badvänligt ( inte alltid detta fungerar) samt hyfsat utseende, i år blev det vit tavla!
image.jpg


Roligare alternativ som den dag finanserna finnes är nomos ahoi alternativt damasko (klämma där först)
 
Jag måste säga att jag är något förvånad??? Jag trodde att det var allmänt vedertaget att vit tavla var obligatorisk på sommaren, men jag verkar ha fel??? Eller så har 70% av alla andra ingen koll. :confused:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hade pandan bara suttit på stålmodellerna hade alla suktat efter helvit. Bara att inse att det är genialisk marknadsföring av Rolex. Vem fan tycker egentligen att urtavlan på en platina är snygg och ändå vill alla ha en.
 
Topp