• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur viktig är den vita urtavlan för dig?

Vit urtavla på sommaren?


  • Totala väljare
    120

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Dessa blir det nog
a71a0c761508022f9318437026c4fcdc.jpg


9add141c4d88767a9d52f32701caf2ea.jpg
Är någon av de där vita?
 

DrDre

Patek
Jag måste säga att jag är något förvånad??? Jag trodde att det var allmänt vedertaget att vit tavla var obligatorisk på sommaren, men jag verkar ha fel??? Eller så har 70% av alla andra ingen koll. :confused:

Jag håller med dig. Inte så att man måste ha vitt, elller att vitt bara funkar på sommaren, men jag tycker ändå att det är lite extra trevligt med vitt när det är ljust ute.

Och dessutom får man ju en tråd med massor av fina bilder och inspiration, å de e ju inte så dumt det heller.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Vita tavlor är inget gör mig , även om det var flera fina klockor i tråden . Tanken måste få sjunka in.
 

JohnDoe

Rolex
Vit, grön, svart, guld, röd osv spelar ingen roll. Det finns ett kriterium i denna tråd som sällan uppfylls i sverige, nämligen sommar under tiden 1 juni till 31 augusti. Sommar i sverige kan inträffa enstaka dagar under den perioden men sällan hela perioden. Visserligen tror jag meterologerna definierar sommar som att dygnsmedeltemperaturen skall vara över 10 grader men jag är inte lika generös i min sommarbedömning. Så att byta till sommartavla oavsett färgpreferens är ju inte möjligt eftersom det inte finns någon riktig sommar här i arktis. Det blir mer "vilken klocka ska jag ha idag" ? Extra köldtålig, extra vattentät, vargtålig osv....
 

joF

Panerai
Jag har lite svårt för vita tavlor. Eller jag föredrar svarta, snarare. Dock kanske det blir något vitt i framtiden, finns mycket fint..
 
Hade gärna kört vitt på sommaren, men nu råkar just vita tavlor vara restnoterade hemma hos mig.. Får se om det blir ändring på det när skatteåterbäringen kommer :D
 

Wsthlm

Breitling
Har en vit som sommarklocka, Vet inte varför men de känns bra med vitt när solen skiner.

Nu är väl inte urtavlan vit utan snarare silver men den känns iallafall somrig!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    175.6 KB · Visningar: 80
Jag kan tycka att svarsresultatet är på gränsen till uppseendeväckande, då samtliga års sommarklockor mig veterligen har haft vit urtavla. :eek:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Var tveksam till vit tavla förut även jag, föredrog svart o blå. Tyckte vit kändes lite kvinnligt... Men efter att ha köpt en vit 16520 så har jag ändrat mig helt, den funkar väldigt bra och är nog min favorit i lådan just nu
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Vitt är snyggt på sommaren men inget måste. Tycker det är trevligt med lite färg överlag på sommaren så denna blev min sommarklocka i år. (Kanske är mer höstig till utseendet men uppfyller mina sommarkriterier iaf)
image.jpg
image.jpg
 

HolyCrap

Omega
Jag måste säga att jag är något förvånad??? Jag trodde att det var allmänt vedertaget att vit tavla var obligatorisk på sommaren, men jag verkar ha fel??? Eller så har 70% av alla andra ingen koll. :confused:
Första gången jag hör talas om något sådant. Men så har jag väl i allmännhet ingen koll på mode och trender. :rolleyes:
För mig är alla klockor året-runt-klockor. Äger visserligen ingen vit (eller ljus) ännu, planen är att nästa klocka ska fylla det hålet. Även efter ett sådant nyförvärv så kommer samtliga godbitar i min låda att få handledstid regelbundet, året runt.
 
Topp