• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur viktig är pristaggen?

R_Amin

Breitling
Hej. Behöver stilla min tanke genom att fråga er experter hur ni ställer er till följande fråga:
Köpte en rolle hos AD och fick inte med "taggen" som satt på klockan i butiken (se lånad bild, med avsedd "tagg" )
rolex_datejust_ii_41mm_stainless_steel_and_white_gold_116334_5_lgw.jpg


I övrigt fick jag med allt annat av betydelse. Men hur viktig/betydelsefull är "taggen" på bilden? Tack för era återinkopplingar.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
För mig har taggen ingen betydelse, vad som är desto viktigare är box, cert och manual. :) Jag hade inte brytt mig ifall jag hade taggen eller ej.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
När jag köpte min SubC fick jag inte med den hem, dock skickades hem till mig 2 veckor senare. Ingen aning varför.
 

Stråkarn

Omega
2-Faktor
Finns det någon anledning att slänga den? Om det är så att den ändå kommer med så att säga.
Den tar ju inte så mycket plats :)

Men rent krasst bryr jag mig inte om det finns en eller ej. kul med lite kuriosa dock
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
I Malaysia skickar de tillbaka pristagen till Rolex. De sa de iaf till mig när jag köpte en klocka där.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag gillar den, frågan jag ställer mig, varför fick du inte med den?! För den skall väl ingå i köpet, allt extra lull-lull är kul, iaf för en samlare som jag, finns säkert någon till här inne som tycker som jag. Jag personligen skulle bett att få den i efterhand. Finns idioter som jag, som tom betalar extra vid klockköp om den är med + allt det andra förstås.
 
Jag gillar den, frågan jag ställer mig, varför fick du inte med den?! För den skall väl ingå i köpet, allt extra lull-lull är kul, iaf för en samlare som jag, finns säkert någon till här inne som tycker som jag. Jag personligen skulle bett att få den i efterhand. Finns idioter som jag, som tom betalar extra vid klockköp om den är med + allt det andra förstås.

Det är inte idioti, det är vackert. Vackert på ett skönt idiotiskt sätt ;)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Hej. Behöver stilla min tanke genom att fråga er experter hur ni ställer er till följande fråga:
Köpte en rolle hos AD och fick inte med "taggen" som satt på klockan i butiken (se lånad bild, med avsedd "tagg" )
rolex_datejust_ii_41mm_stainless_steel_and_white_gold_116334_5_lgw.jpg


I övrigt fick jag med allt annat av betydelse. Men hur viktig/betydelsefull är "taggen" på bilden? Tack för era återinkopplingar.
Har några liggandes, vill du ha en så PMa din adress så postar jag en.
 

R_Amin

Breitling
Tack alla för svaren. Guskleto, precis detsamma sa herren hos Hausmann & co som jag köpte ifrån. Boris, jag frågade om jag kunde få den men fick som svar att den skulle tillbaks till rolex.

I övrigt är manual, cert och box intakt.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
När man samlar som jag är det alltid kul när allt följer med, speciellt om det är lite ovanligare klockor.
Till mina äldre klockor har jag inköpskvitto, brev med proveniens och t.o.m påsen/kassen från butiken där klockan är såld :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Klart den där viktig, den ska ju sitta på hela tiden så alla ser du köpt en ny klocka ;)
För att vara ärlig, jag hade inte brytt mig om jag köpt den vare sig ny eller begagnad men är väll alltid kul att ha. Ring och se om du kan få den :)
 
Topp