Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hydro conquest funkar inte helt perfekt...

Diskussion i 'Diskussion' startad av williamT, 14 juli 2015.

1. williamT
    Trådstartare

williamT Torpare

Hej, jag kanske är lite löjlig men perfektionisten i mig skriker... Jag fick en Longines Hydro conquest i studentpresent och märkte för någon vecka sedan att sekundvisaren "hoppar" lite för långt, det är som om att urtavlan är lite förskjuten så när sekundvisaren skall stå på tex stek nr 6 så är den 1/5 mot streck nr 7 redan. Är detta något jag borde strunta i eller skall det gå att byta den? Den är bara 5 veckor gammal...

Sen har jag en annan fråga, när sekundvisaren passerar 60 så är inte minutvisaren exakt på den minuten som skall visas, detta är min första klocka så guida mig gärna hur jag skall göra! :)

Tack på förhand

William

2. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Hör med butiken där den är köpt. Ska inte vara några större bekymmer att justera antingen visarna eller tavlan. Borde dessutom inte kosta något om klockan köptes ny.

3. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Gå tillbaka till butiken. Låter som visarna inte är alignade perfekt med tavlan, borde gå att lösa hyfsat enkelt.

4. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Apropå att minutvisaren inte är på "minutstrecket" så får du göra som så att du skruvar ut kronan, drar ut till yttersta steget (när sekundvisaren är på 60) och sedan justera minutvisaren så den står på rätt streck. Sen klickar du in kronan så den går igång igen och då bör visarna vara synkade.

eriksson850 och Cryssarn gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield