• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyggligt pris för en Datejust? (Kaplans)

carlanton

Audemars
Är lite sugen på Kaplans ståldatejust. Det är en 16030 från sent 80-tal, ser ut att vara i bra (dock polerat?) skick och kommer med box och cert. Utropet är 16 000, sedan lägger Kaplans på 20% till sig själva. På Chrono24 verkar priserna ligga mellan 18 och 25. Tänkte åka förbi och titta på den idag, men vad tror ni rolexfreaks om priset? Vågar jag bjuda 18 000 eller gör jag en dålig affär då, med tanke på att slutpriset då blir nära 22 000?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
carlanton skrev:
Är lite sugen på Kaplans ståldatejust. Det är en 16030 från sent 80-tal, ser ut att vara i bra (dock polerat?) skick och kommer med box och cert. Utropet är 16 000, sedan lägger Kaplans på 20% till sig själva. På Chrono24 verkar priserna ligga mellan 18 och 25. Tänkte åka förbi och titta på den idag, men vad tror ni rolexfreaks om priset? Vågar jag bjuda 18 000 eller gör jag en dålig affär då, med tanke på att slutpriset då blir nära 22 000?

Inte jättedyrt men dyrt, ligger på den premie man normalt betalar till Kaplans för en Rolex. Bör ligga på runt 18-20 så med papper och box privat om fin full set.
 
Topp