• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyllan club >>

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Bara rykten jag har hört, alltså inget officiellt.
Man får ett klubbkort och samtidigt 50%rabbat på alla klockor i hela världen, fria resor till Geneve med all mat och dryck betalt. Sist men inte minst får man välkomstkort från Kungen och CEOn på Patek.
Men vad brukar man säga, ingen rök utan eld. :)
 

Apansson

Torpare
Jag vet fan inte om du är ironisk eller bara helt efterbliven...

Om jag reflekterar över det så tror jag att det är det senare men hoppas för det tidigare.

Så länge man har fler likes än posts så måste det väl vara bra? ;) Nä, skämt åsido, är bara i allmänhet lite mot sånt här med postcount-rewards, då det ofta sänker forumkvaliteten. Vill inte någonstans påstå att jag är en av dem som bidrar till att det här stället är så fantastiskt, men ändå! Apropå den här tråden om forumets jargong lite, tänkte jag.
 

Fredde76

Omega
Så länge man har fler likes än posts så måste det väl vara bra? ;) Nä, skämt åsido, är bara i allmänhet lite mot sånt här med postcount-rewards, då det ofta sänker forumkvaliteten. Vill inte någonstans påstå att jag är en av dem som bidrar till att det här stället är så fantastiskt, men ändå! Apropå den här tråden om forumets jargong lite, tänkte jag.


Postcount-rewards.....upplys mig gärna, vad innebär detta?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Så länge man har fler likes än posts så måste det väl vara bra? ;) Nä, skämt åsido, är bara i allmänhet lite mot sånt här med postcount-rewards, då det ofta sänker forumkvaliteten. Vill inte någonstans påstå att jag är en av dem som bidrar till att det här stället är så fantastiskt, men ändå! Apropå den här tråden om forumets jargong lite, tänkte jag.


Ja det är ju exakt därför man har ett-års-reglen med... Sen att man har postcount som kriterium är ju inte så konstigt eftersom det finns många latenta användare...
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Fortfarande oklart vad hyllan erbjuder, mer smiley gubbar? OTv? Live CAMs på GTG? Läsa posts från 80talisten och se MKs grymma handledsbilder?
0cd4e7dcc21e84461bea659477fe1173.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Apansson

Torpare
Ja det är ju exakt därför man har ett-års-reglen med... Sen att man har postcount som kriterium är ju inte så konstigt eftersom det finns många latenta användare...

Absolut. Jag tror dock det skulle bli högre kvalitet om det var någon form av "krav" att ha fler likes än sin postcount också. Dock är det väl bara posta rolex-bilder för det, men ändå...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Absolut. Jag tror dock det skulle bli högre kvalitet om det var någon form av "krav" att ha fler likes än sin postcount också. Dock är det väl bara posta rolex-bilder för det, men ändå...

Det där tror inte jag på för fem öre. Skriver jag en uppsats om hur garanti fungerar får jag en kniv i sidan. Lägger jag upp en bild på min sketna klocka så får jag 50 likes.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Absolut. Jag tror dock det skulle bli högre kvalitet om det var någon form av "krav" att ha fler likes än sin postcount också. Dock är det väl bara posta rolex-bilder för det, men ändå...


Det är en sak som jag har föreslagit och tycker fortfarande vi ska ha det men blir nedröstad. Dessutom kan det uppfattas för selektivt och blir svårt att styra för admins som gör detta på sin fritid och inte får någon kompensation (tid/pengar) för detta.

Min personliga åsikt är att man ska ha bidragit med kunskap såsom informativa inlägg/recensioner, visa att man kan uppföra sig på nätet samt hålla en jämn, hög nivå utan att tramsa runt mer än vad som är accepterat.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Absolut. Jag tror dock det skulle bli högre kvalitet om det var någon form av "krav" att ha fler likes än sin postcount också. Dock är det väl bara posta rolex-bilder för det, men ändå...

Likes har inget, nada, noll att göra med kvalitet! Det enda det visar är att man har gjort ett publikfriande inlägg. Personligen så vill jag ta bort tramset med likes då det leder till ett Facebookbeteende bland medlemmarna. Tyvärr så går det inte att ta bort i denna plattform..
 

Nexus

Panerai
Enligt vad jag har läst på flashback så finns det bara en tråd i hela subforumet, nämligen en gudie till hur man framställer rent guld av kranvatten och ett gem.
Det skulle egentligen reggats som "alkemisnack.se", men hamnade här av oklara anledningar.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Likes har inget, nada, noll att göra med kvalitet! Det enda det visar är att man har gjort ett publikfriande inlägg. Personligen så vill jag ta bort tramset med likes då det leder till ett Facebookbeteende bland medlemmarna. Tyvärr så går det inte att ta bort i denna plattform..

Det är inte nödvändigt att ha en räknare för likes men funktionen som sådan är bra. Då behöver man inte svara på varje inlägg som är bra utan det räcker att trycka på like.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp