• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyllan club >>

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

emilarne

Cartier
Min gissning är nog att det är klocktokiga snubbar som diskuterar klockor, postar foton på klockor, diskuterar klockorna på dessa foton och formodligen tjafsas det en del om hurvida rolex verkligen är bättre än seiko/omega osv.....
Så typ samma som här bland pöbeln :)
 

Onelund

Rolex
Likes har inget, nada, noll att göra med kvalitet! Det enda det visar är att man har gjort ett publikfriande inlägg. Personligen så vill jag ta bort tramset med likes då det leder till ett Facebookbeteende bland medlemmarna. Tyvärr så går det inte att ta bort i denna plattform..


allt går

https://xenforo.com/community/resources/remove-likes.2450/

Beroendes på vilken version av mjukvaran som körs kanske ett mindre hack behövs, men går gör det.

Håller med dig till fullo ang likes :) Är alldeles för många likes beroendes på vem som gjort en post.
 

Apansson

Torpare
Likes har inget, nada, noll att göra med kvalitet! Det enda det visar är att man har gjort ett publikfriande inlägg. Personligen så vill jag ta bort tramset med likes då det leder till ett Facebookbeteende bland medlemmarna. Tyvärr så går det inte att ta bort i denna plattform..

Kanske inte. Äh, jag vet inte, det går inte att göra på något bra sätt. Tror ändå att det sättet som hyllan fungerar på just nu är det bästa som går att göra. Man vill ju inte ha någon sorts invite-only, och man vill samtidigt sålla lite grann. Helst skulle jag väl se att den inte existerade över huvud taget, men jag förstår att den förmodligen fungerar som en liten plattform för GTG's bland gamla rävar och folk som "hängt med ett tag". Klocksnack fungerar bra, vi medlemmar är dock jäkligt duktiga på att sitta och leta upp små problem! Med detta sagt så tycker jag naturligtvis att det skall bli intressant att se vad som finns där uppe om en månad, nyfiken i en strut är ju människans natur.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Kanske inte. Äh, jag vet inte, det går inte att göra på något bra sätt. Tror ändå att det sättet som hyllan fungerar på just nu är det bästa som går att göra. Man vill ju inte ha någon sorts invite-only, och man vill samtidigt sålla lite grann. Helst skulle jag väl se att den inte existerade över huvud taget, men jag förstår att den förmodligen fungerar som en liten plattform för GTG's bland gamla rävar och folk som "hängt med ett tag". Klocksnack fungerar bra, vi medlemmar är dock jäkligt duktiga på att sitta och leta upp små problem! Med detta sagt så tycker jag naturligtvis att det skall bli intressant att se vad som finns där uppe om en månad, nyfiken i en strut är ju människans natur.

Shit! Du har mer än dubbelt så många inlägg som mig på ungefär samma tid. Kommer du ta semester om en månad? Är ditt tangentbord utslitet?
 

Apansson

Torpare
Shit! Du har mer än dubbelt så många inlägg som mig på ungefär samma tid. Kommer du ta semester om en månad? Är ditt tangentbord utslitet?

Såhär är jag överallt på internet. I början var det väl många "grattis" innan paketöppningstråden kom (bra!), men lite jagande var det väl efter de där 1500 med handen på hjärtat. Nästan det dubbla nu dock, jag vet inte. Kolla Omen han har soft postcount ;) i förhållande till tid alltså.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Undrar hur bra kombinationen, (många) fler medlemmar, hyllan och stora paketöppingstråden påverkar ks över tiden, den som stannar får se.
 

Hmpson

Cartier
Likes har inget, nada, noll att göra med kvalitet! Det enda det visar är att man har gjort ett publikfriande inlägg. Personligen så vill jag ta bort tramset med likes då det leder till ett Facebookbeteende bland medlemmarna. Tyvärr så går det inte att ta bort i denna plattform..

Har fan aldrig varit så nöjd med att trycka på "like" som på det här inlägget.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hyllan är forumets svar på Rolex White gmt Panam... Myter och rykten sprids om fenomet. Men några officiella utlåtanden görs inte...
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Gränsen för forumdelen "balkongen" är 10000 inlägg. Där är kvaliteten på inläggen ruggigt bra, även om det är lite ensamt. :D
Kom igen när du når den slutliga forumdelen "himlen" där gudfader själv sitter och orerar om att riktiga män utläser tiden från solen.
Endast inbjudna! [emoji6]
 
  • Like
Reactions: ssl
Fortfarande oklart vad hyllan erbjuder, mer smiley gubbar? OTv? Live CAMs på GTG? Läsa posts från 80talisten och se MKs grymma handledsbilder?
0cd4e7dcc21e84461bea659477fe1173.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk


Nä. 80talisten blir osynlig när man når Hyllan!
Postcount reward!;)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Likes har inget, nada, noll att göra med kvalitet! Det enda det visar är att man har gjort ett publikfriande inlägg. Personligen så vill jag ta bort tramset med likes då det leder till ett Facebookbeteende bland medlemmarna. Tyvärr så går det inte att ta bort i denna plattform..
Håller med.

Har man en gilla funktion bör man dessutom ha en ogillafunktion annars blir det lite för mycket "alla får ett pris" över det hela.
 

Skolläraren

Panerai
Har man en gilla funktion bör man dessutom ha en ogillafunktion annars blir det lite för mycket "alla får ett pris" över det hela.

Väldigt mycket möjlighet till organiserad mobbing över dislike-knappar.

Hur kan en Like-knapp jämställas med "alla får ett pris"? Den logiken fungerar ju bara om alla automatiskt får lika många likes, oavsett om man postar en bild på en Seiko Monster eller en Patek Philippe.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Väldigt mycket möjlighet till organiserad mobbing över dislike-knappar.

Hur kan en Like-knapp jämställas med "alla får ett pris"? Den logiken fungerar ju bara om alla automatiskt får lika många likes, oavsett om man postar en bild på en Seiko Monster eller en Patek Philippe.
Är du orolig för organiserad mobbing bör du inte göra inlägg på internetforum.

Och ja alla får pris, för ingen kan ju förlora.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Är du orolig för organiserad mobbing bör du inte göra inlägg på internetforum.

Och ja alla får pris, för ingen kan ju förlora.
Hur tänker du? Bara för att internet finns, så är det ok att spä på med mekanismer som gör det enklare att mobba? Förstår dig faktiskt inte. Hade förmodligen tryckt på en dislike-knapp av bara farten om det hade funnits någon...

...

Eller inte...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nu ökade suget!!
En dag kanske man är där!
Offtopic tycker jag fortfarande helhetskänslan blev sämre i och med stora paketöppningstråden.
Jag tyckte verkligen det var superspännande se en mängd av olika paketöppningar i egna trådar.


Det där tolkar jag som en hyllning till min förträfflighet ;)
Jag kan hålla med dig dock om paketöppningstråden, men samtidigt är det upp till en själv att sätta lite standard och ägna 5-10min istället för 1min till en paketöppning :) Om inte annat är du alltid välkommen till vintage delen där vi håller hög nivå ;) haha
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp