• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyllan club >>

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Apansson

Torpare
Sluta fjanta dig hela tiden. Alla på KS vet att det ju är ditt fel att man var tvungen att stänga Hyllan för alla andra. Jag har varit på detta forum i flera år och du är en av dem som får mig och andra att inte posta så mycket eftersom du skriver massa skit hela tiden och trams. Det räcker med dina dumheter nu.

/t
Oj. Triggad. Hävdar fortfarande att det är smutsigt att spekulera saker om folk bakom stängda dörrar utan berörd individs vetskap och möjlighet att försvara sig själv.
Dessutom är kvaliteten på diskussion etc mycket högre sedan den gamla "öppna" hyllan försvann. :)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Oj. Triggad. Hävdar fortfarande att det är smutsigt att spekulera saker om folk bakom stängda dörrar utan berörd individs vetskap och möjlighet att försvara sig själv.
Dessutom är kvaliteten på diskussion etc mycket högre sedan den gamla "öppna" hyllan försvann. :)
@tradden har ju rätt. Tycker du ska hålla käften i frågan (inte det minsta triggad, du är bara tröttsam)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Sluta fjanta dig hela tiden. Alla på KS vet att det ju är ditt fel att man var tvungen att stänga Hyllan för alla andra. Jag har varit på detta forum i flera år och du är en av dem som får mig och andra att inte posta så mycket eftersom du skriver massa skit hela tiden och trams. Det räcker med dina dumheter nu./t
Har du lust att utveckla det där för oss som inte känner till historien?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Det är så det är och det vet alla. Du får kolla själv hur saker ligger till. Jag är här för att prata om klockor och inte tjafsa om sånt här. Du borde också hålla dig till klockor som alla andra vettiga som är här på KS. Ni får tramsa själva faktiskt.

/t

Men snälla. Hela "Lifestyle" handlar ju om annat än klockor. En del av dynamiken är ju att forumet inte är ett knastertorrt (och därför döende) klockforum. Jag tycker att du kan sluta läsa tråden och låta bli att bli provocerad om du inte gillar den? Det finns massa trådar på KS som jag struntar i.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det är så det är och det vet alla. Du får kolla själv hur saker ligger till. Jag är här för att prata om klockor och inte tjafsa om sånt här. Du borde också hålla dig till klockor som alla andra vettiga som är här på KS. Ni får tramsa själva faktiskt.
Om "alla" hade vetat det hade jag inte frågat. Ogillar när folk häver ur sig saker som de sen inte kan förklara. Trist attityd!
 

tradden

Omega
Men snälla. Hela "Lifestyle" handlar ju om annat än klockor. En del av dynamiken är ju att forumet inte är ett knastertorrt (och därför döende) klockforum. Jag tycker att du kan sluta läsa tråden och låta bli att bli provocerad om du inte gillar den? Det finns massa trådar på KS som jag struntar i.

Jag struntar i massor av trådar och tycker också att det kan vara roligt att läsa annat än bar klockor. Är bara trött på vissa medlemmars sätt hela tiden att skriva massa skit när de är dom som sabbar en massa själva. Men jag har blockat flera nu.

/t
 

Apansson

Torpare
@tradden har ju rätt. Tycker du ska hålla käften i frågan (inte det minsta triggad, du är bara tröttsam)
Personligen har jag aldrig sett poängen med att ha en stängd del. Vad är poängen? Det enda som händer är att antalet inlägg från folk med erfarenhet i "branschen" på det öppna forumet försvinner. KS kommer vara ett bättre forum utan en stängd del, går det inte att ha konversationer på PM/whatsapp/whatever om det nu är saker som är så fruktansvärt hemligt att det måste hållas privat?
 

china

Torpare
Poängen är väl att det skall vara så jäkla utvalt och exklusivt för den lilla hemliga skaran...

Men frågan är hur många som egentligen är intresserade av rövslickande och ryggdunkande? Fast det är väl obekvämt att mista sin status som forumprofil, eller så är man på forumet för just klocksnack och inte löjeväckande forumintriger som är stormar i en ankdamm som ingen utom närmast sörjande bryr sig om, och struntar i forumintrigerna. Men det är löjligt att snacka om takhöjd och yttrandefrihet så länge "hemliga klubben" sitter och snackar skit om den s.k. pöbeln på forumet bakom stängda dörrar. Det är väl mest trist om forumet skall rikta sig till en inbillad elit och inte klockintresserade i allmänhet.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Om "alla" hade vetat det hade jag inte frågat...
Alla som räknas
Poängen är väl att det skall vara så jäkla utvalt och exklusivt för den lilla hemliga skaran...

Men frågan är hur många som egentligen är intresserade av rövslickande och ryggdunkande? Fast det är väl obekvämt att mista sin status som forumprofil, eller så är man på forumet för just klocksnack och inte löjeväckande forumintriger som är stormar i en ankdamm som ingen utom närmast sörjande bryr sig om, och struntar i forumintrigerna. Men det är löjligt att snacka om takhöjd och yttrandefrihet så länge "hemliga klubben" sitter och snackar skit om den s.k. pöbeln på forumet bakom stängda dörrar. Det är väl mest trist om forumet skall rikta sig till en inbillad elit och inte klockintresserade i allmänhet.
Och trollfar är vaken också. Du har i sanning jobbat bort din status som forumprofil helt på egen hand du...
 

tradden

Omega
...,eller så är man på forumet för just klocksnack och inte löjeväckande forumintriger som är stormar i en ankdamm som ingen utom närmast sörjande bryr sig om, och struntar i forumintrigerna. .

Konstigt inlägg från dig även denna gång. Själv diskuterat du aldrig klockor någonting. Bara bittra kommentarer och gnäll för att få uppmärksamheten. Du VILL bara ha bråk och intriger trollet. Kolla din posthistorik. Jag blockar dig nu.

/t
 

china

Torpare
Små vänner, ni fattar att t.ex. forumets huvudsponsorer sedan länge haft tillgång till all skit som skrivits i hemliga klubben? För att inte tala om alla som fått access till och hittat skittrådar med anklagelser och spekulationer mot både sig själva och bekanta på forumet. Sorry, konceptet håller inte längre...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Små vänner, ni fattar att t.ex. forumets huvudsponsorer sedan länge haft tillgång till all skit som skrivits i hemliga klubben? För att inte tala om alla som fått access till och hittat skittrådar med anklagelser och spekulationer mot både sig själva och bekanta på forumet. Sorry, konceptet håller inte längre...
Vem är huvudsponsor?
 

CLT

Rolex
Små vänner, ni fattar att t.ex. forumets huvudsponsorer sedan länge haft tillgång till all skit som skrivits i hemliga klubben? För att inte tala om alla som fått access till och hittat skittrådar med anklagelser och spekulationer mot både sig själva och bekanta på forumet. Sorry, konceptet håller inte längre...
Gå och lägg dig igen är du snäll...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Oj. Triggad. Hävdar fortfarande att det är smutsigt att spekulera saker om folk bakom stängda dörrar utan berörd individs vetskap och möjlighet att försvara sig själv.
Dessutom är kvaliteten på diskussion etc mycket högre sedan den gamla "öppna" hyllan försvann. :)
Du måste vara svagbegåvad om du går runt och inbillar dig att du gjorde KS en tjänst.
 

Apansson

Torpare
Du måste vara svagbegåvad om du går runt och inbillar dig att du gjorde KS en tjänst.
Har svårt att tro att det ENBART var läckan av spekulationerna om China som gjorde att hyllan stängdes. Om det endast var det hade ju hyllan aldrig behövt försvinna, då hade det räckt med att stänga av mig och sedan gå vidare.
En tjänst? Lägg av, det har jag aldrig sagt. Har alltid varit av den åsikt att forumet är bättre utan en stängd del, det blev extra påtagligt när jag var på hyllan, då man såg att många medlemmar i princip enbart postade där, och det fanns många intresssanta trådar som absolut hade hört hemma på diskussionsdelen och bidragit med kul innehåll för samtliga medlemmar. Trådar som inte hade behövt vara på hyllan.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Har svårt att tro att det ENBART var läckan av spekulationerna om China som gjorde att hyllan stängdes. Om det endast var det hade ju hyllan aldrig behövt försvinna, då hade det räckt med att stänga av mig och sedan gå vidare.
En tjänst? Lägg av, det har jag aldrig sagt. Har alltid varit av den åsikt att forumet är bättre utan en stängd del, det blev extra påtagligt när jag var på hyllan, då man såg att många medlemmar i princip enbart postade där, och det fanns många intresssanta trådar som absolut hade hört hemma på diskussionsdelen och bidragit med kul innehåll för samtliga medlemmar. Trådar som inte hade behövt vara på hyllan.
En sluten del där man kan vara mer öppen och lära känna varandra bättre fyller ett helt annat syfte. En regel fanns , det som skrevs där skulle stanna där och t.o.m svagbegåvade borde fatta och klara av att respektera det. Fanns inga krav på att gå med om du ej tyckte om det kunde du bara ha bett snällt och scrollat vidare.
 

Hawk100

Rolex
Ha ha ha! Det här är ju sällsynt rolig läsning. I alla fall för oss som aldrig varit i närheten av den omtalade "Hyllan". Jag kör en påse mikropoppcorn till och lutar mig tillbaka för att njuta av fortsättningen.....
 

Zingo

Rolex
image.jpeg
Ha ha ha! Det här är ju sällsynt rolig läsning. I alla fall för oss som aldrig varit i närheten av den omtalade "Hyllan". Jag kör en påse mikropoppcorn till och lutar mig tillbaka för att njuta av fortsättningen.....
 

Camo00

Patek
Ha ha ha! Det här är ju sällsynt rolig läsning. I alla fall för oss som aldrig varit i närheten av den omtalade "Hyllan". Jag kör en påse mikropoppcorn till och lutar mig tillbaka för att njuta av fortsättningen.....
Äsch, det är egentligen inget spektakulärt. Hyllan var ett jättetrevligt tillskott till det vanliga, öppna forumet. En kuddhörna där man kunde vara mer privat, skämta råare och bara umgås...
Sen hände det som alltid händer i alla sammanhang; det blev för många medlemmar, folk blev oense, folk läckte uppgifter om andra i hämndsyfte o dyl ett antal gånger, och hyllan las ner...
Inget dramatiskt!
 

Apansson

Torpare
En sluten del där man kan vara mer öppen och lära känna varandra bättre fyller ett helt annat syfte. En regel fanns , det som skrevs där skulle stanna där och t.o.m svagbegåvade borde fatta och klara av att respektera det. Fanns inga krav på att gå med om du ej tyckte om det kunde du bara ha bett snällt och scrollat vidare.
Du flyger med ordet svagbegåvad men vurmar om den extremt låga nivå som hölls där. Där kan vi fundera på hur "begåvade" folk egentligen är.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Du flyger med ordet svagbegåvad men vurmar om den extremt låga nivå som hölls där. Där kan vi fundera på hur "begåvade" folk egentligen är.
Vurmar inte för någonting men din beskrivning av vad som skrevs där är schitzad, ena stunden påstår du att det var bra saker som även borde finnas öppet, nästa stund var det extremt låg nivå. Ok så även en svagbegåvad fattar: Jag tycker att du verkar helt slut i huvudet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp