• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyllan club >>

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Spindel

KS vulkanolog på Island
Så mobbing är okej på internetforum?

Vad kan de vinna på likes? Ingenting. Fortfarande så haltar din logik.

Internet är inte på riktigt, många här inne (de flesta) och på andra forum som gör inlägg med åsikter och ett tonläge som de aldrig skulle göra IRL.

Gillanden innebär inte att du vinner något materiellt utan handlar om ego (inte alla som förstår att internet inte är på riktigt). Man mår bra och tror man har rätt eller är på rätt väg för att man får gillanden, dock finns inget som väger upp att du får gillanden (t ex ogillanden) vilket får dig att tro att din psikt/ståndpunkt etc är korrekt när du mottar 20 gillanden. Men du ser inte de 150 personerna som inte håller med. Alltså alla får pris.
 

Dr Stein

Cartier
Internet är inte på riktigt, många här inne (de flesta) och på andra forum som gör inlägg med åsikter och ett tonläge som de aldrig skulle göra IRL.

Gillanden innebär inte att du vinner något materiellt utan handlar om ego (inte alla som förstår att internet inte är på riktigt). Man mår bra och tror man har rätt eller är på rätt väg för att man får gillanden, dock finns inget som väger upp att du får gillanden (t ex ogillanden) vilket får dig att tro att din psikt/ståndpunkt etc är korrekt när du mottar 20 gillanden. Men du ser inte de 150 personerna som inte håller med. Alltså alla får pris.

Vadå "inte på riktigt"? Riktiga människor skriver sina riktiga åsikter och får riktiga medhåll eller riktiga påhopp. Nog för att en del ibland har en hårdare ton än vad de förmodligen hade vågat ha IRL, men det tycker jag är fel och inget att eftersträva. Man ska behandla sina medmänniskor med respekt även på internetforum. På dig låter det lite som att det är ok att skriva vad som helst för att internet inte är "på riktigt"...
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Vadå "inte på riktigt"? Riktiga människor skriver sina riktiga åsikter och får riktiga medhåll eller riktiga påhopp. Nog för att en del ibland har en hårdare ton än vad de förmodligen hade vågat ha IRL, men det tycker jag är fel och inget att eftersträva. Man ska behandla sina medmänniskor med respekt även på internetforum. På dig låter det lite som att det är ok att skriva vad som helst för att internet inte är "på riktigt"...
Fast det som är grejen, tonen och i många fall åsikterna skulle aldrig vara som den ofta är här och på andra forum IRL, där av är inte internet på riktigt.
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Mest imponerande att se folk som försöker ta dit utan att ordbajsa. Många har uppfyllt första kriteriet med 1 år, men väntar tålmodigt medan de gör 1500 meningsfulla poster. Andra spammar så de kan komma in samma dag de uppfyllt 1 års medlemsskap. Exempelvis: snygg, grattis osv.
 

Hugii

Audemars
Det är dags att berätta sanningen och stoppa alla rykten som sprids.

Den ende som har lyckats (2 ggr till och med) att få medlemskap i Club Hyllan är ingen mindre än Chuck Norris!
Därför florerar det rykten att det ska vara TVÅ medlemmar, men i själva verket är det bara en person som har lyckats TVÅ gånger med det! Därför är det bara gissningar om vad som väntar där. :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför stressa sig in på hyllan?!
Säger som Lars Wimmelbäck eller vad han heter.."Låt det bara ske!!"
Nästan som att diskutera vuxenlivet med sina söner.. Varför så bråttom att bli "vuxen".. Njut av livet du lever här och nu!
Samma sak här, njut av forumet här och nu!
Typ...;-)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Det är dags att berätta sanningen och stoppa alla rykten som sprids.

Den ende som har lyckats (2 ggr till och med) att få medlemskap i Club Hyllan är ingen mindre än Chuck Norris!
Därför florerar det rykten att det ska vara TVÅ medlemmar, men i själva verket är det bara en person som har lyckats TVÅ gånger med det! Därför är det bara gissningar om vad som väntar där. :)
Det kunde jag ge mig fan på att är Chuck Norris lyckas med det.
Har även hört att Chuck Norris inte blir blöt när han badar... Vattnet blir Chuck Norris.
Det sägs att när Chuck Norris gör armhävningar lyfter han inte säg själv, han trycker ner jorden...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Har skruvat ner hyllor idag. Snart ska en ny hylla upp. Förmodligen efter kaffet.

Passar på att spela lite musik då också. Blir nog lite club-känsla över det hela. Så Club Hyllan är hemma hos mig nu.

Ville bara säga det.

Tryck gärna på like-knappen för detta inlägg. Ger mig bekräftelse som får mig att bli glad.

Tackar!

:-D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp