• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyllningar till Vintage modeller?

Asplund

Patek
2-Faktor
På grund av Longines Legend Diver tråden blev jag lite intresserad av vilka fler "hyllningsmodeller" det finns?

Dvs. modeller som är från 2000-talet men som ser exakt likadana ut som deras förfäder från kanske -40 -50 -60 eller -70 talet?

Go wild!

/Asplund
 

DrDre

Patek
Milgaussen har ju inspirerats av båda föregångarna med blixtvisaren (generation 1) och konformade visare (generation 2).

Milgauss-Ref_-6541-Full-Steel.jpg


20130131_144518.jpg


milgauss.jpg



Certina släppte ju en re-issue för några år sedan också
DSC01664.jpg


En av de skojigare varianterna tycker jag att UN är. Man kopierade (nästan) en av sina gamla skeppskronometrar:

UNmarine-chronometer-old.jpg


UN2.jpg


IWC's modernarare ingenjörsklockor bär ju också tydliga drag av deras tidigare variant (som jag tror designades av Genta)

APIWC.jpg


JLCs Reverso är ju faktiskt också en re-issue. Den togs ju fram på 30-talet och låg sedan i dvala väldigt länge för att sedan återkomma någon gång på 80-talet (om jag minns rätt).

IMAG0414.jpg
 

Ricrob

Patek
Ska man tro vissa källor, så är ju i stort sett varenda modern dykarklocka en hyllning till Submariner! :mrgreen:
 
Topp