• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyllningstråd till porriga 70-talsboetter

Ariste

Audemars
2-Faktor
Murrigt mysigt i oljekrisens spår med små fönster och sänkta tak. Men allt var inte så utan bland klockdesigners frodades galenskapen och boettmakarna trippade friskt. Visa era mest svulstiga 70-talare, låt dem få se ljuset efter 40 år av mobbning.

Först ut är en Mido Ocean Star med inhouseverk, guldbruntonad tavla och guldförgylning som släppt och slitits sådär charmigt. Minns inte riktigt kalibern på denna med satra vad den rotorn spinner smidigt...

IMG_2259.jpg


IMG_2260.jpg


IMG_2261.jpg


IMG_2262.jpg

vedervärdigt
IMG_2263.jpg


IMG_2265.jpg


IMG_2267.jpg


IMG_2268.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
...och dom här som tillverkades i stor upplaga och är väldigt sköna att bära, percis som reklamen utlovade,,
IMG_4253.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ariste skrev:
Kettil skrev:
MK II kanske inte den mest vågade, men formspråket finns där.

Starkt formspråk med tydlig 70-talslook. Fin bild och den tavlan ser jag inte ofta...

Kettil skrev:
...och dom här som tillverkades i stor upplaga och är väldigt sköna att bära, percis som reklamen utlovade.

Härlig samling du har!

Tack... detsamma måste jag säga! Du verkar ha samma böjelse som jag; svag för det mesta ;)

MK II:an har den s k "Racing dial" men det viste du nog..
 

vonhall

Rolex
Ariste skrev:
vonhall skrev:
Lägger ut min enda 70-talsklocka! Det är en Seiko 6309-5030 och den är gjord 1977.

Stilig klocka, har inte sett den tidigare...coolt brett bandfäste...är den 26mm bred vid fästet?

Tackar för det :) Tyvärr så tog min sambo klockan i dag så jag kan inte mäta. Men 26 mm låter rimligt. Gillar den klockan riktigt mycket, dessvärre så är länken i minsta laget för mig så jag använder den sällan. Har haft den i 12 år utan att serva den och den visar fortfarande inga tecken på vilja ha service heller :shock:
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kettil skrev:
Ariste skrev:
Kettil skrev:
MK II kanske inte den mest vågade, men formspråket finns där.

Starkt formspråk med tydlig 70-talslook. Fin bild och den tavlan ser jag inte ofta...

Kettil skrev:
...och dom här som tillverkades i stor upplaga och är väldigt sköna att bära, percis som reklamen utlovade.

Härlig samling du har!

Tack... detsamma måste jag säga! Du verkar ha samma böjelse som jag; svag för det mesta ;)

MK II:an har den s k "Racing dial" men det viste du nog..

Det mesta funkar...:)...så heter den och cool är den!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
vonhall skrev:
Ariste skrev:
vonhall skrev:
Lägger ut min enda 70-talsklocka! Det är en Seiko 6309-5030 och den är gjord 1977.

Stilig klocka, har inte sett den tidigare...coolt brett bandfäste...är den 26mm bred vid fästet?

Tackar för det :) Tyvärr så tog min sambo klockan i dag så jag kan inte mäta. Men 26 mm låter rimligt. Gillar den klockan riktigt mycket, dessvärre så är länken i minsta laget för mig så jag använder den sällan. Har haft den i 12 år utan att serva den och den visar fortfarande inga tecken på vilja ha service heller :shock:

Kul med en sambo som lånar klockor, inte helt lätt att hitta länkar kan jag tänka mig...men blodstopp är den värd! :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
ZzgBTygSUU


Snygg/porrig som få... ;-)

Edit: f-n i h-ete funkar inte bildlänkningen från Instagram för?!? Jag kan ju se bilden på http://instagram.com/p/ZzgBTygSUU/ men inte få in den i inlägget. Har inte kvar bilden i telefonen heller, så jag kan inte ladda upp den på forumet...

Edit igen: jag har ju iofs. inte mina foton "publika", men varför funkar direktlänken & inte att länka in den?!?
 
Topp