• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyra klocka??

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om detta??
image.jpg

image.jpg
 

Jetsetet

Omega
Intressant fråga då: Finns det någon situation eller prisnivå där skulle ni kunna tänka er att hyra en klocka? Jag tänker mig att det skulle vara perfekt för en person som tröttnar snabbt, tycker om att byta klocka ofta men som vill slippa besväret med att köpa och sälja. Det finns motsvarande tjänst för handväskor vill jag minnas mig.
 

Linkan

Rolex
Har man 8000:- för att hyra en klocka, så varför inte spara 8000:- i några månader och sedan köpa den beggad eller helt ny.. Ser tyvärr inte något positivt med att hyra en klocka och speciellt inte för 8tkr
 

thomastheswede

Audemars
Priset 8.000kr/månad är väl det som gör att detta omöjligen kan bli en succé. Om det i USA går att hyra en Rolex för 199USD/månad så känns 8tkr rätt steep. På 6-7 månader har man betalt vad en beggad Kermit kostar.
 

par

Patek
2-Faktor
Priset är ju extremt. Vad jag sitter o funderar på är vad som gäller med skicket när den ska lämnas tillbaka.
 

BCKSTRM

Rolex
Jag tror ändå på idén, men 8k/mån är sjukt högt. Dock att ha ett gäng feta klockor och att folk får hyra olika modeller varje månad lär funka om man kan lösa slitage och försäkring. Eller kortare hyra för folk som ska steka i Båstad ;)
 

Greven

Audemars
Intressant fråga då: Finns det någon situation eller prisnivå där skulle ni kunna tänka er att hyra en klocka? Jag tänker mig att det skulle vara perfekt för en person som tröttnar snabbt, tycker om att byta klocka ofta men som vill slippa besväret med att köpa och sälja. Det finns motsvarande tjänst för handväskor vill jag minnas mig.
Nej.
 

Sond

Patek
Man får ju skilja på själva idén och priset. Idén ser jag inget fel på. Ganska smart faktiskt. Priset var ju dock för högt.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Känns spontant helkonstigt men det finns säkert ett litet underlag. Som @jabla säger ett perfekt komplement till hyrbilen. ;)
Finns ju företag som hyr ut lyxhandväskor.... Kanske bara i USA...
 
Topp