• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I behov av en sportig dressare...

Nästa klocka, vilken?

  • PP 5711

    Röster: 46 51.1%
  • AP 15202

    Röster: 30 33.3%
  • DD40 - vilken?

    Röster: 14 15.6%

  • Totala väljare
    90

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Av de listade modellerna försvinner DD40 direkt. Riktigt fin klocka givetvis, men mot 5711 resp. 15202 finns inget att hämta ur ett horologiskt perspektiv.
Båda modellerna är ruskigt fina och uppfyller efterfrågat syfte, så det är svårt att ge något råd åt ena eller andra hållet mer än det självklara att du om möjligt vid ett och samma tillfälle bör prova bägge och gå på den som då ger dig bäst känsla. You can't lose either way..

Tycker för övrigt Chattras är inne på något bra gällande VC. Vad gäller Overseas chrono, är förra modellen i mitt tycke snyggare än den nyligen presenterade. Däremot tycker jag den nya Overseas trehandaren är ett lyft jämfört med den tidigare, särskilt med den magiskt snygga och senast presenterade bruna tavlan. Det nya Hallmark of Geneva-märkta urverket som lär knäppa (de förvisso högst kompetenta) urverken i PP:n och AP:n på näsan ger ju ytterligare lite krydda åt modellen. Jag skulle definitivt åtminstone prova VC:n också innan jag eventuellt eliminerade den ur ekvationen..

image.jpeg


Edit: Allt ovan är dock under förutsättning att du håller fast vid att du inte kan ha två kronografer. Annars lyssnar du på herr Chattras gällande VC 49150 :D
 
Senast ändrad:

mackman

Cartier
kolla in Omega's Globemaster alternativt Aqua terra.
Annars PP.
image.jpeg


edit: Fyller på med bilder.
image.jpeg


image.jpeg
 
Senast ändrad:

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
kolla in Omega's Globemaster alternativt Aqua terra.
Annars PP.
image.jpeg


edit: Fyller på med bilder.
image.jpeg


image.jpeg

Ah! Globemastern har jag haft äran att klämma på, tyvärr så klickade vi inte alls.

Drar förövrigt en sväng förbi Stockholm på onsdag. Ska bli kul att klämma på 5711. Den är så fruktansvärt fin i alla bilder och videos så det ska bli kul att se hur den är IRL.

Här är en video av 5711an som fick mig att bli fullkomligt kär i den:

men även AP och DD lockar...
 

mackman

Cartier
Ah! Globemastern har jag haft äran att klämma på, tyvärr så klickade vi inte alls.

Drar förövrigt en sväng förbi Stockholm på onsdag. Ska bli kul att klämma på 5711. Den är så fruktansvärt fin i alla bilder och videos så det ska bli kul att se hur den är IRL.

Här är en video av 5711an som fick mig att bli fullkomligt kär i den:

men även AP och DD lockar...
sååååå läcker!!
 
Topp