• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I behov av herrskapets smakråd...

Roxen

Cartier
Haha, utfallet talar sitt tydliga språk. Mina tankar på armbandet är för evigt grusade, och efter detta kommer jag nog inte ens våga nämna Cartier-armband i publika sammanhang ;) Kontentan är alltså att det INTE blir tala om något armband...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Haha, utfallet talar sitt tydliga språk. Mina tankar på armbandet är för evigt grusade, och efter detta kommer jag nog inte ens våga nämna Cartier-armband i publika sammanhang ;) Kontentan är alltså att det INTE blir tala om något armband...
Haha, men å andra sidan är vi inte så trendiga här på forumet. Dock tror jag det är rätt svårt att bära upp, lite som en Midas... Sedan förstår jag inte riktigt hur man kan gilla detta armband men inte Santosen, det är ju ett Santosband.
 

Roxen

Cartier
Haha, men å andra sidan är vi inte så trendiga här på forumet. Dock tror jag det är rätt svårt att bära upp, lite som en Midas... Sedan förstår jag inte riktigt hur man kan gilla detta armband men inte Santosen, det är ju ett Santosband.

Hehe, det har du nog rätt i... Inget ont om Santos, magnifika klockor. Men av principiella skäl håller jag mig till Rolexklocka. Möjligen att din Cartier tank kan konkurrera ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ångrar allt jag postat i denna tråd. Gillar du det, och tycker att det funkar, så funkar det. Det är såna som du och andra våghalsar, som tänker utanför boxen, och skapar trenderna! Fast å andra sidan så var du tvungen att kolla med oss andra först... så jag vet inte... ;-) Your move!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

morrism

Audemars
Anledningen till att kanye har ett är samma anledning till att scott disick har ett, de är tillsammans med en dominant kardashian som tvingar de att bära ett tjejarmband
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Helt ärligt. Jag vill inte vara otrevlig, men samtidigt känner jag att någon måste hindra dig från att kasta så mycket pengar på någonting så icke manligt.

Om du nu nödvändigtvis måste ha ett armband, så köp i alla fall ett i skinn. Jag köpte ett från Bottega veneta till frugan som hon älskar. Flätat skinn är ju i alla fall snyggt och dessutom slipper du lägga ut 15 papp.

Men let's face it: Den enda typen av armband som det är ok att lägga pengar på som man är klockarmband.

bottega_veneta.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Hmm armband känns inte ok om du är kille. Helt ok om du är hiphopare eftersom de är blingers ;) Köp ny klocka istället!
 

Barda

Cartier
Jag kör gärna armband och tycker att Cartiers är utseendemässigt riktigt fina. Jag hade dock köpt ett i gult guld till bättre hälften och sen det i rosé eller silver till mig själv.
'Ye kan utan tvekan sporta dom i 18k, Men ingen av oss här ä Kanye... eller Pharrell.. eller Jay-Z eller Macklemore. eller Claes Juhlin.
 

Wollen

Mao
2-Faktor

_jonte

Patek
Fan va folk är tråkiga! Tycker det var asgrymt! Bara köra Miami Vice stilen rakt över, massor av bling! :D
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Faan Roxen här hänger bara en massa gubbar som inte kan ett skit utanför boetten. Jag säger GO! Skulle passa dig väl. Kör själv ett platt men brett silverarmband.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Helt ärligt. Jag vill inte vara otrevlig, men samtidigt känner jag att någon måste hindra dig från att kasta så mycket pengar på någonting så icke manligt.

Om du nu nödvändigtvis måste ha ett armband, så köp i alla fall ett i skinn. Jag köpte ett från Bottega veneta till frugan som hon älskar. Flätat skinn är ju i alla fall snyggt och dessutom slipper du lägga ut 15 papp.

Men let's face it: Den enda typen av armband som det är ok att lägga pengar på som man är klockarmband.

bottega_veneta.jpg
Kom igen. Det där kan jag fläta själv. Att punga ut tusenlappar för ett sådant simpelt armband är isåfall minst sagt lika patetiskt som att säga att ett armband i guld är omanligt? Vad är
Manligt i såfall? Nu vill jag provocera men jag hatar uttryck som "manligt" och "omanligt". Jag tycker inte riktigt kläder eller accessoarer behöver vara riktade till ett specifikt kön. Jag har sett tjej bära upp broguesskor bättre än killar och män i snyggare ringar än många många tjejer.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Svärmor sportar ett, jag tycker det är fint. Så köp ett vetja. Men låt tjejen bära det!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag vill minnas att när jag senast var på Bergströms Ur då kom det in en kille och frågade just efter Cartier armband. Så du verkar åtminstone inte ensam om att vilja ha det. Om det inte var du som var inne på Bergströms. :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Känns lite väl snutt i snutt på en kille, sorry.... gillar i och för sig inte armband i metall eller halsband på pojkar/killar/män

På en kvinna är det en annan sak - mitt råd att att köpa en dinka för de pengarna om du tänkt spendera dem på dig själv
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Såg tipsen ovan om ett finare läderarmband - det känns mkt vettigare.

Tar på mig flame suit nu - tycker det ser väldigt lökigt ut med en slapp metallänk på en mans arm, och ännu värre om den slappa länken bärs tillsammans med en skrikig/blaffig klocka med för stor länk. Blir bilhandlar-style-delux på en oskönt sätt.

Puuuuh - nu har jag sagt det :pompus:
 

TKVF

Panerai
Det är ett riktigt snyggt armband. Men inget jag skulle ta på mig. Jag anser att armband passar på tjejer. En klocka, en vigsel/förlovningsring samt ett halsband är vad en man kan ha. Möjligtvis en snygg klackring kan en man också ha på sig. Kan även ha på sig ett armband som dotter/sonen gjort på dagis också.

Inga örhängen eller bling på sig mer än det.
 

Barda

Cartier
Det är ett riktigt snyggt armband. Men inget jag skulle ta på mig. Jag anser att armband passar på tjejer. En klocka, en vigsel/förlovningsring samt ett halsband är vad en man kan ha. Möjligtvis en snygg klackring kan en man också ha på sig. Kan även ha på sig ett armband som dotter/sonen gjort på dagis också.

Inga örhängen eller bling på sig mer än det.
Halsband går fetbort!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Roxen, nu har jag läst igenom tråden och kan börja med att säga att jag är en av de (få) här som tycker en man kan ha både armband, ring och halsband, dessutom hur många av varje han själv väljer att ha!

Vidare kan jag säga att jag försökt formulera mig sen 20 minuter tillbaka, nyvaken och trött så nu vet jag inte längre vad jag vill ha sagt och inte heller minns jag hur armbandet du är intresserad av ser ut...FAN! Jag återkommer!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nu har jag kollat på det igen! IMO gör "skruvarna" att det ser manligare ut, vilket definitivt behövs när det har ett så fruktigt namn som "Love Bracelet". Sedan är det otroligt svårt att uttala sig om huruvida det är snyggt irl och hur det ser ut på din arm utifrån en bild men jag säger KÖR! Du kan säkert alltid kränga det om du får hem det och känner att det inte lirar!
 
Topp