• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I eftermiddag fick jag mig en lektion av ett proffs

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Ivrig att köpa en DJ (och klockor öht :) ) har jag återknutit bekantskapen med en gammal kollega som jag inte hade en aaaning om att han var klockintresserad. En stekare, javisst, men klockor? Nänä.

I jakten på en DJ råkade jag hamna hos en mindre känd urhandlare i Stockholm. Där fanns en från -66 med blå urtavla. Priset tyckte jag var något högt, men jag vågade inte ens inleda diskussion med handlaren utan att ha kollat upp modellens prisbild. Chrono24 gav inget vidare svar så jag slängde iväg ett mail till min gamla kollega.
-Ja för fan, vi tar det. Jag är klar om 10 minuter. Han satte på sig sin oootroligt fula hjälm, knäppte på lampan på biltemahojen och trampade genom stan i regnet för att möta upp med mig.

Raskt promenerade vi till ovan nämnde handlare varpå showen tog sin början. En stadig okulärbesiktning, kontroll av siffror, tillverkningsummer, nummer på box, kontroll av urverk och urmakarinskriptioner m.m. Strax kom svaret. "Välanvänd men servad klocka från -73 eller 74. Nött och lagom sladdrigt jubilee, polerad men servad hyggligt ofta." Minst sex tusen för dyr.

Tack Spencer66!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 måste ju komma in i tråden och berätta sin version. Det här kan bli underhållning! :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: I eftermiddag fick jag mig en lektion av ett proffs

Haha, snyggt! Men ta med nån annan när Du ska köpa cykel..! :mrgreen:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Han är en skojare den där gamla flottaren Pappakålja, fördriven från Kalix efter ha lurat gamla änkor från gård och grund. Det enda som fans kvar för honom var att bli jurist och nu lura folk professionellt.. Som hobby lurar han gamlingar på vintageur och säljer de riktig dyrt på K&S!

Inte är det fel på min cykel!

38DB2449-0B68-441F-9EB9-B56D1362B3F4-836-0000013EBC8752A9.jpg


Hjälmen är säker!

F023DF3E-135D-4A7E-A743-A04D8416C899-836-0000013F423F758B.jpg
 

Ricrob

Patek
Ball hoj men aldrig att du trampade jonne utan skärmar idag! :lol: Cykelhjälm är för män! På riktigt alltså. Punkt.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Mja, cykeln har egentligen lite mer "biltema" över sig. Ungefär som den här.


Hjälmen, tja lite mer åt det här hållet, fast nappen uppepå Spences är mer nyttjad.
 

Bilagor

  • bicycle-other.jpg
    bicycle-other.jpg
    47.6 KB · Visningar: 574
  • hjälm.JPG
    hjälm.JPG
    14.1 KB · Visningar: 571

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Vi kan göra en deal jag och @spencer66. Om han hjälper mig i min jakt på årsklocka när det är väl beger sig hjälper jag honom att jaga rätt på en vettig hjälm :D
 
Topp