• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I huvudet på en galning..

Picke79

Cartier
2-Faktor
När jag reggade mig här ägde jag en Rolex Daytona.
uzeqejy4.jpg
jag reggade mig en dag som jag av ren tristess hade köpt en S&S Black Diamond.
u8emu9um.jpg
helt oplanerat och när jag kom hem ville jag veta vad jag köpt och började läsa på KS. Jag visste då att nästa ur skulle vara en Breguet, månaderna gick och jag bestämde mig, det skulle snart sitta en Breitling på armen...
ytypyqu2.jpg
Det blev inte riktigt så. På väg mot Stockholm råkade jag köpa en ny rolex
agada6e6.jpg
, ytterligare några veckor eller månader passerade och jag visste nu att en klassisk dykare skulle komplettera samlingen. Jag ställde frågor här på KS och kom fram till att någon av dessa skulle det bli:
e6e4e6ad.jpg
jypyvuhe.jpg
sen åkte jag till luxurywatches och spenderade ett antal timmar med klock provande. Tony övertygade mig om att jag behövde en panerai.. Så nu var siktet inställt på en submersible.. Några dagar passerade och jag beställde nått HELT annat...
ere8eby5.jpg
blir en paket öppningstråd under nästa vecka...
Är det bara min sjuka hjärna som funkar så här? Eller är detta normalt?? Givetvis har jag inte skrivit om alla svängningar bara om de gånger jag faktiskt bestämt mig...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ditt beteende är helt normalt och jag vill påstå att det tom är att betrakta som sunt och rimligt. Det finns ingen anledning till oro.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Om KS menar att detta är normalt så tänker jag inte vara den som sätter mig på tvären och hävdar motsatsen! ;) Jag har dock en fråga till Picke79; kan du aldrig känna att det är planerandet, funderandet, suktandet och längtan som är en stor del av klockintresset? Eller är det bara köpen och samlandet som är intressant för dig? Själv har jag inga dyra klockor men jag uppskattar att längta efter nästa (stora) köp. :)
 

Vesper

Rolex
Om KS menar att detta är normalt så tänker jag inte vara den som sätter mig på tvären och hävdar motsatsen! ;) Jag har dock en fråga till Picke79; kan du aldrig känna att det är planerandet, funderandet, suktandet och längtan som är en stor del av klockintresset? Eller är det bara köpen och samlandet som är intressant för dig? Själv har jag inga dyra klockor men jag uppskattar att längta efter nästa (stora) köp. :)
För mig är det mycket längtan och tänkande fram och tillbaka men det kanske är för att jag inte har råd att köpa klockor när lusten faller på, har jag tur så kanske 2 premium ur per år, men det är en del att det hela :)
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Om KS menar att detta är normalt så tänker jag inte vara den som sätter mig på tvären och hävdar motsatsen! ;) Jag har dock en fråga till Picke79; kan du aldrig känna att det är planerandet, funderandet, suktandet och längtan som är en stor del av klockintresset? Eller är det bara köpen och samlandet som är intressant för dig? Själv har jag inga dyra klockor men jag uppskattar att längta efter nästa (stora) köp. :)
Jo... Men... Jag har bestämt så många olika saker.. Jag har inte ens fått den nyaste men jag planerar fortfarande dykare köpet. Men det kan bli nått lite billigare eller om ett tag eller kanske en renodlad dressare.. Jag gillart, hela skiten det är ju min hobby
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...välkommen till alla klocknördars bittra verklighet, men som bara är så sjukt j... kul.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Väljer du BP:n så finns ingen anledning till oro, men IWC:n är ju en av hörnorna i Anala triaden...:D
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Aaaa...kämms lite som vi sitter i ett AA möte ;)
Tycker dock det verkar vara helt normalt. Jäkligt snygg Daytona :cigar:
 
Topp