Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

I-landsproblem "stirra på klockan" :-)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Joshua3, 15 augusti 2014.

1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Vet inte om detta "svåra" ämne diskutterats innan, men..

Låt säga att du sitter på ett möte på jobbet och du märker att du stirrar på klockan (eller tittar på den ofta), mest av trisstess eller att du gillar din klocka helt enkelt :), men de i rummet tror de tråkar ut dig pch att du tittar på klockan för du har nåt viktigare att göra eller att de ska sluta mötet.... I-landsproblem förvisso men :)

AdmAndrssn, Strauss och Gummo gillar detta.
  2. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Ja tjejen blir tokig. hon undrar om jag har bråttom till något. Men vafan, jag vill ju bara titta lite på klockan :angel:

80s gillar detta.
  3. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    En klassiker! När du väl lyfter blicken från klockan så frågar någon vad klockan är, och då inser du att du tittat på klockan en längre stund men du har inte en aning om vad klockan är...

Man, 80s, Scubadiver och 3 andra gillar detta.
  4. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Det är nästan läskigt vad man känner igen sig, folk måste tro man är dum i huvudet som inte lärt sig läsa klockan :nailbiting:

5. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Sitter ofta och stirrar på klockan och passar på att vrida lite på ringen, mysiga klick. :)

6. nickebus

nickebus Torpare

Från:
    Värmland
    När man står och kollar på telefonen men ändå tittar på klockan....folk måste undra varför man i helvete inte kollade tiden på telefonen istället men utomstående förstår inte, dom är konstiga.

7. Scubadiver

Scubadiver Torpare

Från:
    Västerås
    Mitt problem är att jag putsar och putsar klockglaset men inser efter en stund när det inte blir rent, att det är glasögonen som är apsmutsiga!

AdmAndrssn, Kejsaren, Nicklas H och 3 andra gillar detta.
  8. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Det har hänt några gånger när någon frågat vad klockan är att jag blir distraherad av hur snygg klockan är att jag får lite problem att ta in vad klockan är. Vilket gör att det tar lika lång tid att svara som när något barn som nyss lärt sig klockan ska svara på den frågan...

Cryssarn, Scubadiver och Molle gillar detta.
  9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Då tar man av sig klockan och lägger den åt sidan. Har hänt mig flera gånger.

10. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ofta man drömmer sig bort via klockan på armen.
    Folk tror väl man är tokstressad.
    /j

80s gillar detta.
  11. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Japp!
    Sen sitter kollegorna och frågar om man har bråttom och man vaknar upp ur dagdrömmen med vilsna ögon och säger "vah!?" Helt förvirrat.

12. Chuck

Chuck Friends of KS

Haha känner igen det :D

13. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag kanske inte stirrar på klockan men jag kollar på den ofta dock utan att kolla vad tiden är :D

14. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Jag har haft en "ticks" eller vad det nu heter, sedan många många år tillbaka, kanske 20, att ta av klockan, och hålla på med spännet, varför vet jag inte, men jag tror jag gillar det:blackeye::woot:

sveol och Guskleto gillar detta.
  15. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag älskar ljudet när man klickar ihop låsen. Klick! Klick! :D

80s gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield