• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I-landsproblem "stirra på klockan" :-)

D

Deleted member 1154

Guest
Vet inte om detta "svåra" ämne diskutterats innan, men..

Låt säga att du sitter på ett möte på jobbet och du märker att du stirrar på klockan (eller tittar på den ofta), mest av trisstess eller att du gillar din klocka helt enkelt :), men de i rummet tror de tråkar ut dig pch att du tittar på klockan för du har nåt viktigare att göra eller att de ska sluta mötet.... I-landsproblem förvisso men :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
En klassiker! När du väl lyfter blicken från klockan så frågar någon vad klockan är, och då inser du att du tittat på klockan en längre stund men du har inte en aning om vad klockan är...

Det är nästan läskigt vad man känner igen sig, folk måste tro man är dum i huvudet som inte lärt sig läsa klockan :nailbiting:
 

nickebus

Breitling
När man står och kollar på telefonen men ändå tittar på klockan....folk måste undra varför man i helvete inte kollade tiden på telefonen istället men utomstående förstår inte, dom är konstiga.
 

Boris Balkan

Fark you!
Det har hänt några gånger när någon frågat vad klockan är att jag blir distraherad av hur snygg klockan är att jag får lite problem att ta in vad klockan är. Vilket gör att det tar lika lång tid att svara som när något barn som nyss lärt sig klockan ska svara på den frågan...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då tar man av sig klockan och lägger den åt sidan. Har hänt mig flera gånger.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Japp!
Sen sitter kollegorna och frågar om man har bråttom och man vaknar upp ur dagdrömmen med vilsna ögon och säger "vah!?" Helt förvirrat.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag har haft en "ticks" eller vad det nu heter, sedan många många år tillbaka, kanske 20, att ta av klockan, och hålla på med spännet, varför vet jag inte, men jag tror jag gillar det:blackeye::woot:
 
Topp