• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"I merely look after it..." Del 1

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jag vet att några av er noterat att min lilla kollektion så sakteliga krympt de senaste månaderna. Flera pjäser som skulle vara keepers har fått gå och när jag fått den subtila frågan om vad fan jag håller på med har jag oftast luddigt hänvisat till ett högre mål och "en plan".

Idag ramlade första pusselbiten på plats av "planen".
Det är egentligen en ganska enkel plan.

Jag har två barn. De ser dagligen sin far surfa klockor, pilla på klockor, packa paket med klockor eller öppna paket med klockor. De kommer på gott och ont att vara uppväxta med sin fars klockintresse. :)

Jag har därför bestämt mig för att skaffa två klockor som ska gå till dem när de är i rätt ålder och INTE byter bort en klocka mot en platta bärs på Kos sommaren 2026.
En klocka var, en klassiker var. Klockor jag själv älskar. Något de kan ha kvar och minnas sin gamle farsgubbe med eller om intresset för klockor saknas och sentimentaliteten inte tar över kanske sälja när det är dags för dom att bilda familj, fixa insatsen till huset eller något annat lämpligt. Men tills dess får pappa förmånen att bära uren (vilket kanske är det kortsiktigt bästa med planen). :)

Som sagt, idag flyttade den första klockan av två tänkta hem till familjen.

Jag kan inte presentera den bättre än den nyligen presenterades i tråden
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-jakob-dala-tisdag-v-21.24219/



Men nån bild kan jag ju bjuda på. Säg hej till Rolex Explorer 1655, -76/77.

image.jpg

image.jpg


Jag har haft ögonen på den ett tag, kan man säga:
http://www.klocksnack.se/threads/mcqueen-igen.13959/#post-250342

Stort tack till jakob.dala för en ypperlig affär!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Mycket trevlig plan, man kanske ska göra något liknande.
Läcker klocka, kan tänka mig en 1655 själv.
/j
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Mycket bra plan, se till att lämna ifrån dig klockorna när det är dags bara;)
Den är så otroligt fin din 1655, stort grattis till den!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Coolt! En av två stora favorit vintage klockor! Stort GRATTIS och en rolig plan du har tänkt ut.
 
Topp