• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

Subsec

Rolex
2-Faktor
Kul! vilken färg blev det?, har hört att dn gula är tåligast. ;)
Kan ju ändå vara bra och veta att du kan köra den i diskmaskinen utan problem.

Hahaha. Jag körde dock på det lite tråkigare valet så det blev en vanlig Inox med stållänken.
IMG_0017.JPG
 

jabla

Sarlacc
Vet att ni väntar men har varit dåligt med uppslag som var genomförbara.
Idag när jag friterade pommes frågade någon om INOXen låg där.

WP_20161017_006.jpg


175 grader lär nog döda den men det var frestande...

WP_20161017_008.jpg


så jag beslutade att den får vila i eftervärmen över natten.

WP_20161017_009.jpg


Var väl 50 grader.

Nyoljad är väl en korrekt beskrivning när den tas upp. :)
 
Vet att ni väntar men har varit dåligt med uppslag som var genomförbara.
Idag när jag friterade pommes frågade någon om INOXen låg där.

WP_20161017_006.jpg


175 grader lär nog döda den men det var frestande...

WP_20161017_008.jpg


så jag beslutade att den får vila i eftervärmen över natten.

WP_20161017_009.jpg


Var väl 50 grader.

Nyoljad är väl en korrekt beskrivning när den tas upp. :)
50 grader!?
Det är väl nästan att betrakta som en skymf!
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Här smygs inget, vi har redan kramats. :)
Ska väl tillägga att jag har en förstående och klockintresserad man. När jag frågade honom vad han skulle tycka om jag badade bastu med två klockor och en gråhårig herre som jag träffat på internet tyckte han bara att det var lustigt. Men det ska vi inte göra alltså. Jag skulle aldrig basta med en klocka. Jag var bara nyfiken på svaret.
Edit; och maken har såklart också kramar @jabla. Eller skakat hand åtminstone.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Ska väl tillägga att jag har en förstående och klockintresserad man. När jag frågade honom vad han skulle tycka om jag badade bastu med två klockor och en gråhårig herre som jag träffat på internet tyckte han bara att det var lustigt. Men det ska vi inte göra alltså. Jag skulle aldrig basta med en klocka. Jag var bara nyfiken på svaret.
Skulle inte INOX få följa med in i bastun alltså?
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Nä nu var det allldeles för länge sen det hände något här.
Jag fick en idé när jag såg en kvinna instängd i en tryckkammare i helgen. Vidrigt. Jag hade svårt att skaka av mig olustkänslan. Dagen efter höll mitt barn på att pyssla med vattenpärlor (googla om ni vill veta mer.) Min sjuka hjärna satte samman dessa två saker och adderade på eget initiativ en frys och vips hade jag ett uppslag till ett test.
IMG_3652.JPG

Helst av allt hade jag velat ha en unikabox av metall av den typen som jag värmde lunchen i på grenröret när jag körde bergtruck på Krossen. (Googla unikabox och grenrör om ni undrar.)
En plastlåda och buntband får räcka.
IMG_3655.JPG

Vattenpärlor sväller när man lägger dem i vatten. De sväller jättemycket.
IMG_3656.JPG

Men vad händer om man lägger in dem i en låda i frysen medan de fortfarande sväller? Och lådan är för liten? Och förseglad?
IMG_3657.JPG

En invändning kan vara att de inte sväller mer än vattenmängden de absorberar. Men så är det inte.
IMG_3659.JPG

Den totala volymen med luftmellanrum och allt gör att de små jäklarna alltid ramlar ut.
Hur klarar klockan det ojämnt fördelade och tilltagande trycket när pärlorna ökar i volym samtidigt som vattnet ökar i volym när det fryser. Spricker lådan? Klockan? Vilken form får vattenpärlorna?
Dags att testa!
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nä nu var det allldeles för länge sen det hände något här.
Jag fick en idé när jag såg en kvinna instängd i en tryckkammare i helgen. Vidrigt. Jag hade svårt att skaka av mig olustkänslan. Dagen efter höll mitt barn på att pyssla med vattenpärlor (googla om ni vill veta mer.) Min sjuka hjärna satte samman dessa två saker och adderade på eget initiativ en frys och vips hade jag ett uppslag till ett test.
IMG_3652.JPG

Helst av allt hade jag velat ha en unikabox av metall av den typen som jag värmde lunchen i på grenröret när jag körde bergtruck på Krossen. (Googla unikabox och grenrör om ni undrar.)
En plastlåda och buntband får räcka.
IMG_3655.JPG

Vattenpärlor sväller när man lägger dem i vatten. De sväller jättemycket.
IMG_3656.JPG

Men vad händer om man lägger in dem i en låda i frysen medan de fortfarande sväller? Och lådan är för liten? Och förseglad?
IMG_3657.JPG

En invändning kan vara att de inte sväller mer än vattenmängden de absorberar. Men så är det inte.
IMG_3659.JPG

Den totala volymen med luftmellanrum och allt gör att de små jäklarna alltid ramlar ut.
Hur klarar klockan det ojämnt fördelade och tilltagande trycket när pärlorna ökar i volym och vattnet ökar i volym när det fryser. Spricker lådan? Klockan? Vilken form får vattenpärlorna?
Dags att testa!
Mycket bra!
 
Topp