• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

JohanHLM

Rolex
Tycker den nya i carbon är riktigt cool. Kanske nästa steg för dig @jabla :)
IMG_0567.JPG
 

JohanHLM

Rolex
Som jag skrivit tidigare, 13 - 24 - timmarvisningen printad på insidan av glaset gör att den faller pladask.
Däremot gillar jag titanmodellen med orange gummi.

WP_20170114_14_04_23_Rich (3).jpg
Håller med dig om att det känns sådär. Hade den varit utan datum tycker jag den hade funkat.
Precis som du säger är titanmodellen rätt fräck!
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Fick precis detta meddelanden från min vän som utbildar sig till brandman. Med sin INOX såklart.
"Nu har jag och min klocka suttit inne i ett brinnande rum på 6-700 grader i en kvart. Den var lite varm när jag kom ut, men den tickar fortfarande "

Fantastiskt!
Jag tycker det är mer fantastiskt att din vän överlevde än att vännens INOX gjorde det.
 
Fick precis detta meddelanden från min vän som utbildar sig till brandman. Med sin INOX såklart.
"Nu har jag och min klocka suttit inne i ett brinnande rum på 6-700 grader i en kvart. Den var lite varm när jag kom ut, men den tickar fortfarande "

Fantastiskt!
Hade med expy 2an på rökdykning för några veckor sen också.. överlevde den med :D Men inoxen är också en riktig tuffing :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som jag skrivit tidigare, 13 - 24 - timmarvisningen printad på insidan av glaset gör att den faller pladask.
Däremot gillar jag titanmodellen med orange gummi.

WP_20170114_14_04_23_Rich (3).jpg
Är ju bara att byta glas. Titanarn är cool men kompisit är coolare. :)

Länken på stålisen gillar jag också skarpt mn troligtvis för att den är väldigt lik SEIKOs 6139-länk från 70-talet.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jag är grymt förvånad över att inte Victorinox lät nya klockan genomgå test här i Sverige (dvs hos jabla & Urkvinnan) INNAN den släpptes ut på marknaden.... ????
Slarvigt av dem!!! Hur tänkte de????

Första modellen lanserades 2013?
Och 2013 bar jag ännu mina parfymklockor med stolthet och hade ännu inte upptäckt glädjen i att lägga klockor i frysen, baka in dem i morgonfrallor eller bränna dem med köksbrännare, så det hade inte varit mycket nytta med mig då. @jabla däremot borde åtminstone fått vara med i en referensgrupp.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och 2013 bar jag ännu mina parfymklockor med stolthet och hade ännu inte upptäckt glädjen i att lägga klockor i frysen, baka in dem i morgonfrallor eller bränna dem med köksbrännare, så det hade inte varit mycket nytta med mig då. @jabla däremot borde åtminstone fått vara med i en referensgrupp.
Det besvarar ju dock inte min fråga.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jag är grymt förvånad över att inte Victorinox lät nya klockan genomgå test här i Sverige (dvs hos jabla & Urkvinnan) INNAN den släpptes ut på marknaden.... ????
Slarvigt av dem!!! Hur tänkte de????
Eller menade du kanske den allra senaste som finns här ovan? Då håller jag med dig. Upprörande!
 

Hawk100

Rolex
Japp!!
Senaste versionen tänkte jag på!
De tidigare fick ju gå igenom lite löjliga tester på blöjnivå hos militären och liknande, men vid det här laget borde Victorinox veta att det finns ett nytt hardcoretestteam i Sverige med två kompletta galningar som låter klockorna gå igenom mer än vad den sjukaste hjärna kan tänka ut..... ;)
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Fick precis detta meddelanden från min vän som utbildar sig till brandman. Med sin INOX såklart.
"Nu har jag och min klocka suttit inne i ett brinnande rum på 6-700 grader i en kvart. Den var lite varm när jag kom ut, men den tickar fortfarande "

Fantastiskt!

6-700 gr i en kvart, hur menar han då?
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Låter smått omöjligt. Skulle nog vilja påstå att vilken klocka som helst motstår mer värmestrålning än vad en människa gör.
@Roffe
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Låter smått omöjligt. Skulle nog vilja påstå att vilken klocka som helst motstår mer värmestrålning än vad en människa gör.
@Roffe
Jag säger ingenting, antog bara att han menade så. Observera att det inte är jag som skrivit något om detta utan jag förklarade bara så som jag tolkade det han skrev. Kommer @Anatta tillbaka kanske vi får bättre svar.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Gissar att han var i rummet i 15 minuter som hade en temperatur på 600-700 grader?

Låter smått omöjligt. Skulle nog vilja påstå att vilken klocka som helst motstår mer värmestrålning än vad en människa gör.
@Roffe

Jag säger ingenting, antog bara att han menade så. Observera att det inte är jag som skrivit något om detta utan jag förklarade bara så som jag tolkade det han skrev. Kommer @Anatta tillbaka kanske vi får bättre svar.

Vi kollar med maestro själv. :)
@Holtqvist
Vill du vara vänlig?
 
Topp