• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_3683.JPG
IMG_3685.JPG
IMG_3687.JPG

Då var man igång då. Första intrycket: grymt nice!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du vet om vilken tråd du är i väl?
Nu vill vi se dig testa den ordentligt. Annars får du starta en egen tråd, typ "Yonssons jämförande wristshots på Inox och Breitling". ;)
Trodde det var en Inox-tråd men om det är en konversationstråd mellan dig, Jabla och någon till så kan givetvis posta bilder i en egen tråd istället, kanske behövs en officiell Inoxtråd eller något.

Kul att ni hårdtestar men alla kanske inte vill sabba klockor, har sett Jablas IRL och även om underhållningsvärdet var högt så blir det inte ett fagert resultat.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Trodde det var en Inox-tråd men om det är en konversationstråd mellan dig, Jabla och någon till så kan givetvis posta bilder i en egen tråd istället, kanske behövs en officiell Inoxtråd eller något.

Kul att ni hårdtestar men alla kanske inte vill sabba klockor, har sett Jablas IRL och även om underhållningsvärdet var högt så blir det inte ett fagert resultat.
Oj. Det var skrivet med glimten i ögat. Lätt att misstolka. Som jag skrivit tidigare i tråden har det aldrig handlar om att sabba klockor utan bara att testa i hemmamiljö om de verkligen klarar det som tillverkaren säger att den klarar, av värme, kyla, tryck osv. Sen kanske det spårade ur lite emellanåt. Men Inoxen ska ju ha genomgått 300 stresstester med varierande innehåll och jag är uppriktigt intresserad av vad Breitlingen ska klara av och vad tillverkaren har gjort för utfästelser. Det vore grymt spännande att se och gärna i denna tråden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oj. Det var skrivet med glimten i ögat. Lätt att misstolka. Som jag skrivit tidigare i tråden har det aldrig handlar om att sabba klockor utan bara att testa i hemmamiljö om de verkligen klarar det som tillverkaren säger att den klarar, av värme, kyla, tryck osv. Sen kanske det spårade ur lite emellanåt. Men Inoxen ska ju ha genomgått 300 stresstester med varierande innehåll och jag är uppriktigt intresserad av vad Breitlingen ska klara av och vad tillverkaren har gjort för utfästelser. Det vore grymt spännande att se och gärna i denna tråden.
Interna skämt blir lätt tjatiga efter 30 sidor, tolkar det som att tråden är öppen.

Inox genomgår 130st tester, de firade 130 år när Inox lanserades. Modellerna kommer jämföras men inte hårdtestas. Brattebilderna får bo i Brattetråden.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Interna skämt blir lätt tjatiga efter 30 sidor, tolkar det som att tråden är öppen.

Inox genomgår 130st tester, de firade 130 år när Inox lanserades. Modellerna kommer jämföras men inte hårdtestas. Brattebilderba får bo i Brattetråden.
Gudskelov att det bara var 130. Började tröttna och drabbas av idétorka själv.
Trodde inte det fanns oöppna trådar här? Allt är väl för alla?
Jag tycker ändå det ska bli kul att se hur Breitlingen möter Inoxen.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Den ser verkligen trevlig ut men jag måste fråga om väderstrecken på bumpern. Kan den göra ett överraskande kompasstrick som en T-touch eller är det bara för att det ska se speciellt ut?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den ser verkligen trevlig ut men jag måste fråga om väderstrecken på bumpern. Kan den göra ett överraskande kompasstrick som en T-touch eller är det bara för att det ska se speciellt ut?
ställ dig med solen i ryggen och timvisaren mot solen så har du norr framåt.
 

ittam

Audemars
Stollar finns det gott om, men så underbara stollar som ni finns med säkerhet endast två!! Tog tid att läsa tråden, men det var det värt.... Väntar med spänning på fortsättningen :) :)
 

Krabbeluring

Cartier
Jag har bakat den i en nattjäst fralla (Ernst Kirschteigers kalljästa morgonfrallor) i ugn 250 gr tills frallorna var gyllenbruna ca 15 minuter vill jag minnas, men inga 8 timmar i en rök. Jag har ingen, men @jabla kanske har?

Bullen blir ju sällan över 100 grader dock ;) Bröd är färdigt vid 95-98 grader för ljusa, och riktigt grova vid 98-100.

Såg att någon ( @jabla ?) la sin i frityrolja över natten - men roligare med en riktig fritering! Se vad den verkligen tål.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det där köper inte jag. Ser varken snyggt eller smidigt ut. Lite b... Som typ scouterna
Hehe, ja, jo. Amerikanerna och scouterna lär ju dock älska det. Jag tycker paracord känns väldigt år 2002 men jag har säkert fel. Smsade en kompis som skjuter snipervapen och sådant, han gillade det.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hehe, ja, jo. Amerikanerna och scouterna lär ju dock älska det. Jag tycker paracord känns väldigt år 2002 men jag har säkert fel. Smsade en kompis som skjuter snipervapen och sådant, han gillade det.
Vapenmän och edc-folk är ju helt bananas i allt som andas militärt och paracord så det finns helt klart en hel del potentiella köpare. Men jag som fd yrkessoldat och senare officer köper det inte alls... Men på gummi - mumma!!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vapenmän och edc-folk är ju helt bananas i allt som andas militärt och paracord så det finns helt klart en hel del potentiella köpare. Men jag som fd yrkessoldat och senare officer köper det inte alls... Men på gummi - mumma!!!
Håller med! Asbra på gummi, bra gummi dessutom. Tror den åker på armen imorgon igen när Bratten ska skickas tillbaka.

Konstigt nog är den däremot inte så nice på nato som jag trodde den skulle vara, bättre på gummi.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Håller med! Asbra på gummi, bra gummi dessutom. Tror den åker på armen imorgon igen när Bratten ska skickas tillbaka.

Konstigt nog är den däremot inte så nice på nato som jag trodde den skulle vara, bättre på gummi.
Så är det väl med en hel del av de större klockorna tycker jag, natot blir helt fel med boettform och höjden på bandhornen på nå vis. Lite som på en del Breitlings...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så är det väl med en hel del av de större klockorna tycker jag, natot blir helt fel med boettform och höjden på bandhornen på nå vis. Lite som på en del Breitlings...
Njae, jag gillar ju nato. Den andra modellen jag testade samtidigt är klockren på nato.
 
Topp