• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Och om den inte överlever rengöringen tycker jag du ska reklamerade den till schweiziska armén direkt. Utan att passera klockmaster Globen eller Victorinox.
Schweiziska armén kan ju näppeligen vara så attans Svanenmärkta att de inte lyckats uppbåda kemikalier motsvarande de i gammal hederlig rostskyddsbehandling eller aceton i sina kemikalietester som klockan ska ha klarat...
 

jabla

Sarlacc
Kvällens lineup

WP_20160812_011.jpg


Avtorkad med papper...

WP_20160812_012.jpg


Nafta till bandet o rödsprit till klockan.

WP_20160812_014.jpg


Bandverktyg från Mora. :)
 
Senast ändrad:

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Haha asså tråden är magisk. Det är ju uppenbart att man kan slå/skjuta sönder den fysiskt tillslut. Men roligare att testa runt med kemiska prylar! Funderar på vad som är lagom starkt och lite frätande..?
 

Husse

Patek
Och om den inte överlever rengöringen tycker jag du ska reklamerade den till schweiziska armén direkt. Utan att passera klockmaster Globen eller Victorinox.
Schweiziska armén kan ju näppeligen vara så attans Svanenmärkta att de inte lyckats uppbåda kemikalier motsvarande de i gammal hederlig rostskyddsbehandling eller aceton i sina kemikalietester som klockan ska ha klarat...
Ledsen att behöva säga detta @Urkvinnan, men den Schweiziska armen är nog mera svanenmärkt än du anar!
Jag har smugglat allehanda kemikalier, till bekanta på mina resor dit.
Alla har varit miljömärkta i Sverige! Att de klarar av att tillverka dessa fantastiska ur som vi älskar är fantastiskt! Detta utifrån svårigheterna att rengöra och kemiskt behandla råmaterialen!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
@CyberAndre! Håll ut. Jag ska snart gå med i din förening, jag måste bara göra en sak först.
@jabla Min låga profil har enbart berott på att jag stresstestat mig själv i fjällvärlden och det visade sig att jag var mycket hållbar.
Nu över till min replik på denna "duvågaraldrig"-tråd (som för övrigt alldeles strax kommer att behöva låsas)
Jag har inte med mig min inox hit upp till norr, men jag är övertygad om att den ändå inte hade klarar nedanstående test. Du kan bränna, klämma och kladda med dina klockor bäst du vill, @jabla, men nedanstående ondskefulla test tror jag inte ens schweiziska armén kommit på och om de gjort det hade de insett att stål varit värdelöst som "beständigt" material på en tålaalltklocka.
Nedan ser du hur jag tar min Casio F91-W och placerar den på en hög med kläder, burna i regn och lera under längre tid än hälsosamt av två svettiga kvinnor, och därefter har de (kläderna alltså) låtits mogna i en tättslutande plastpåse i en varm bil. De frätande ångorna har en odör likt ett bårhus vars kylaggregat packat ihop dagen efter personalen gick på sommarsemester under den varmaste sommaren i mannaminne, i kombination med lukten i ett tonårsrum där tonåringen sovit till sent med stängd dörr och stängda fönster tillsammans med tre veckors otvättade kläder som han konsekvent vägrat lämna till tvätt. En vag doft av Axe duschtvål som den ena kvinnan (inte jag) använt vid morgonduschen i fåfäng förhoppning om att den ska bidra till väldoft under dagen kan anas, men den lyckas inte neutralisera ammoniakdoften som påminner om ovan nämnda svinstall och alstras av en kropp i hårt och långvarigt arbete. Detta låter jag alltså denna Casio utstå och den klarade testet galant utan att uppvisa varesej frätskador eller gångavvikelse. Du @jabla kommer aldrig att kunna återskapa denna kemiska förening med benklädnader från kvinnor som trampat runt i den skånska myllan.
Klädhögen var till och med så intressant att husets hund skyddade den med sitt liv när jag skulle göra den tillräckligt ren för att kunna köras i specialanpassat tvättmaskin. Eller också leker den bara med vattenslangen.
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Nu tycker jag att det är bäst att admin låser denna tråden för gott innan vi får läsa om @jabla i tidningarna för att han anmälts för allmänfarlig vårdslöshet efter att ha försökt toppa detta klocktest på det enda kvarstående och tänkbara sättet, att göra inbrott på sitt lokala kärnkraftverk för att stjäla lite radioaktivt material för att kunna utsätta klockorna för en liten skalenlig kärnklyvning hemma i hobbyrummet.
@jabla? Erkänner du dig besegrad och kan du ta det som en man?

@Urkvinnan for president!
 

Husse

Patek
När jag gick i 6:an (ca175 år sedan) spelade vi brännboll med min Heuer 980.002. Ingen ville dock ta emot den! Så den fick landa själv på grusplanen vid skolan. Blev nåt färgsläpp på tavlan (orange) både tropicband och boett höll riktigt bra.
Bara träslagsträn användes!
Det finns säkert barn i närheten som är villiga att hjälpa till!;)
 
Topp