• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Det är ett 22mm gummi i Marinemasterstil från Wjean/Strapboutiqe. Gruppinköpt genom @Seikosthlm's försorg inför PADI-releasefesten. Tyckte inte riktigt det passade till PADI:n när det kom på men på INOX:en blev det helt rätt. Samma färg som på originalarmbandet. Finns i rött också, kanske något för din?


image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Ja, det kanske gör den lite mer... diskret? Ska kolla upp den röda nyansen. Tack för tips.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Då var det kväll @Urkvinnan och dags att förbereda för steg två. :)
Innan vi tar ut och kollar klockan tar vi fram en burk/skål och ser till att det finns tillgång till vatten av varierande temperatur beroende på hur modig man är.

WP_20160816_007.jpg
OMG! Vad ska hända nu?
När makens son öppnade frysen stelnade han till; "Öh, det ligger en klocka i frysen. Varför ligger det en klocka i frysen?" "Jag kollar bara en grej" sa jag. Femåringen kommer rusande "Jag vill se! Jag vill också lägga min klocka i frysen." Lite senare när vi gjorde kvällsritualen sa hon återigen att hon ville frysa in sin klocka. "Självklart" sa jag. "Du är en knasig klockmänniska" blev hennes svar. Hon skulle bara veta tänkte jag.
 

CyberAndre

Cartier
image.jpg

-Fotar du frysen? frågar maken.
-Ja, det ligger en klocka där.
-Åh, ska du också börja nu? Ska du rostskyddsbehandla den också?

Min man förstår mig.

Befinner mig på en lokal sylta/pizzeria. Loggar in på Klocksnack endast för att se om nåt hänt i denna tråd. Trots att jag mår illa av alla bilder.
Detta inlägg fick mig att skratta till rätt så högt så folk kollade.
Bara klockmänniskor förstår mig.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Befinner mig på en lokal sylta/pizzeria. Loggar in på Klocksnack endast för att se om nåt hänt i denna tråd. Trots att jag mår illa av alla bilder.
Detta inlägg fick mig att skratta till rätt så högt så folk kollade.
Bara klockmänniskor förstår mig.
Jag mår också illa av många av bilderna men jag kände mig galet busig och frigjord när jag slängde in klockan i frysen igår kväll.
Try it. You'll like it.
 

CyberAndre

Cartier
OMG! Vad ska hända nu?
När makens son öppnade frysen stelnade han till; "Öh, det ligger en klocka i frysen. Varför ligger det en klocka i frysen?" "Jag kollar bara en grej" sa jag. Femåringen kommer rusande "Jag vill se! Jag vill också lägga min klocka i frysen." Lite senare när vi gjorde kvällsritualen sa hon återigen att hon ville frysa in sin klocka. "Självklart" sa jag. "Du är en knasig klockmänniska" blev hennes svar. Hon skulle bara veta tänkte jag.
Folk runt omkring mig i pizzerian undrar nog. Djupt försjunken i tfn och stora svårigheter att hålla mig för skratt.
Om nån tvingar ut mig häifrån iförd tvångströja så kommer jag bara stillsamt att säga: "Det är sant. Den där familjen har lagt en klocka i frysen". Men det känns inte som om någon kommer att tro på mig.
Bara klockmänniskor förstår.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
image.jpg

Och eftersom jag förberedde lite innan ser vi här nu att temperaturen gått ner 11 grader på 10 minuter. Jag vet inte hur det är med dig @jabla men plötsligt får jag en grym lust att göra om samma grej men lägga den i en isolerad burk och avläsa temperaturskillnaden i minutintervaller och rita upp en schysst graf och beräkna inox specifika värmekapacitet.
 

jabla

Sarlacc
image.jpg

Och eftersom jag förberedde lite innan ser vi här nu att temperaturen gått ner 11 grader på 10 minuter. Jag vet inte hur det är med dig @jabla men plötsligt får jag en grym lust att göra om samma grej men lägga den i en isolerad burk och avläsa temperaturskillnaden i minutintervaller och rita upp en schysst graf och beräkna inox specifika värmekapacitet.

Nu känns det lite som du tänker svika fortsatta utmaningar genom att snöa in. ;)
 
Topp