• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"I thought I was alone" - NY Hodinkee talking watches

Taxman

Rolex
2-Faktor
Riktigt trevligt avsnitt med en spännande blandning klockor och en mysig person. Mycket roligare med någon som verkligen är intresserad och inte bara har mkt pengar att köpa klockor för.
 

fsdfsdf

Omega
En kollega till mig som genom åren tradat upp sig i sin klocksamling råkar just nu ha en liknande FP Journe Chronometre som skymtar förbi i filmen. Första gången jag såg den blev jag helt betagen! Så fantastisk närvaro, intensiv blå urtavla och tung som en guldtacka i näven då den är gjord i specialmetallen tantalum. Ändå så enkel - drag av pilotklocka (se min ikon-bild till vänster) men på ett lite mer konstnärligt snirligt sätt. Av de klockor jag har sett IRL är det nog bara Patek som slår detta - jäklar, nog min heliga gral!

16b5c9373832f7658a150209c91fee61
 
Senast ändrad:
Topp