Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

I vilket land skall jag köpa klockan?

Diskussion i 'Diskussion' startad av TikTak, 16 juni 2015.

1. TikTak
    Trådstartare

TikTak Torpare

Hej,

Jag åker ner till Costa del Sol om ett par veckor och kommer väl där nere bl.a göra en avstickare till Gibraltar. I samband med min vistelse där nere tänkte jag kanske slå till på en klocka, bollar mellan en DD eller Sea Dweller. Nu till min fråga... Gibraltar har en ju en Rolex AD och är väl som territorium duty-free?? Har någon erfarenhet från klockköp från liknande territorium med samma upplägg och hur funkar det isf i praktiken? Tjänar man på att handla klockan där eller kan jag likväl åka till en AD i Spanien, i mitt fall Marbella?

Tack för svar!

2. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Support your local AD

WatchIT, Apansson och Jonte73 gillar detta.
  3. closetplayer

closetplayer Friends of KS

Från:
    Malmö
    Absolut I Sverige..Stäm av med Rob E..Sponsor av detta forum:)

4. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Eftersom du förmodligen menar en AD i Sverige är det lite lustigt att du skriver på utrikiska :D

StrawberryFields gillar detta.
  5. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Känns som att det kan bli dyrt med tanke på att kronan är svag.

6. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Spanska tullen vid gibraltar går nog på provision. Kan vara supergriniga.

7. wayne

wayne Friends of KS

Gå över ån efter vattentråden ännu en gång.

8. JayJay

JayJay Biskop

Var på Teneriffa i höstas, de är också en egen momszon. Priset jag förhandlade där blev i te direkt toppen. Hade jag åkt på moms vid införseln så hade det blivit betydligt dyrare än hemma. Köpte hos Rob E istället. Både trevligare och allmänt tryggare.

Rivalen gillar detta.
  9. SwedishMade

SwedishMade Stadsbo

Ni som jet-settar mycket runt i världen, givet att ni inte har en klock-ask i bagaget, har ni någonsin vid inresan till Sverige behövt visa att ert armbandsur på armen även var med vid utresan?

Senast ändrad: 17 juni 2015
  10. KenKun

KenKun Biskop

Det är ju inte hållbart, att behöva stoppa varenda nisse som landar i Sverige med en klocka.
    Köpte en Grand Seiko när jag var i Japan. Checkade in klockboxen med det stora bagaget, och hade den nya klockan på armen, och Subben i handbagaget.

11. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har aldrig behövt göra det. Känns som mycket jobb för lite resultat. Antar att det blir omvänd bevisbörda om det skulle hända, men jag hoppas dom sysslar med vettigare saker istället för sånt trams.

Annars, köp lokalt. :)

Mårtenssons ur Brookfield