• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ibland är det kul... Nyinkommet!! Se det färdiga resultatet!

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som ni redan sett i denna tråd så var det en Seiko FFF mod som jag hämtade i veckan. Hade redan innan beställt ett svart Nato med gulddetaljer av Singular. Tyvärr visade det sig att jag fått fel storlek. Kontaktade vår natosponsor igår och idag låg ett nytt nato med rätt mått i lådan! Applåder!!
Försöker mig på en liten Quick and Dirty recension av klockan också.
Alla känner ju till den och känner igen den. Alla gillar den såklart inte då det är en "liten" plankning...
Att den är snygg tycker i alla fall jag inte att det finns några tvivel om. Att den går som en klocka kan jag också skriva under på, i alla fall de 2 dagar jag haft den... Det känns som om den guldfärgade behandlingen(PVD?) skulle kunna sitta kvar ett bra tag. Tycker den passar på både gummi,läder och självklart på Nato. Det är här den hör hemma och det är här den ska bo!! Eller vad tycker ni? För säkerhetsskull har jag beställt ett par Bradystraps som snart anländer... :D
548b6601e544aa36650b4aa32e049008.jpg


Känslan jag får är att det är en riktigt riktigt bra klocka för pengen, både dessa moddar och de rena Seiko klockorna son de är byggda på känns som ett bra köp.
Visst finns en liten liten känsla av att det vore gött med en Blancpain..Bara att börja spara.. Visst finns de i guld också???
Så här ser den ut på armen..
30b5aa8b4e627c3e026e0b6d43cb2cd9.jpg

Ha en skön helg mina vänner!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul att kolla posten...

Billigt men snyggt!!! :cool:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul att kolla posten...

Sista ledtråden...
Det är inte bara äkta guld som glimmar..... Och trot eller ej Denke.. Jag har köpt ett NATO till den :shock:
981020324e9cafd09438d066b8071df1.jpg
 

Ricrob

Patek
Re: Ibland är det kul att kolla posten...

RicVin skrev:
Sista ledtråden...
Det är inte bara äkta guld som glimmar..... Och trot eller ej Denke.. Jag har köpt ett NATO till den :shock:
981020324e9cafd09438d066b8071df1.jpg
Hmm.. Svårt att se bredden på nato't.. 20 mm?

Aha, det är 18 mm och du har köpt en Omega Conste. på Tratten! :p
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul att kolla posten...

Jäkla bra ögon mått! 20mm TYVÄRR då det skulle varit 22mm :( blir inga bilder idag...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Nix! Ingen Aqualand...

Denna av vissa föraktade "Hommage" var det jag hämtade imorse.. Men Seiko moddar brukar ju få OK i våra kretsar så jag skäms inte så jättemycket över denna..
Skulle blivit skitsnyggt med det svart/guldiga natot men det får vänta tills jag får rätt storlek..
Den anlände på ett OK gummi men jag är lite allergisk mot gummi så det åkte av direkt.. Testar nu med ett Hirsch carbon med röd söm, det matchar ju lite med det röda i "55" på tavlan så jag tycker det är godkänt.
Lite bilder...
4d4a54545989c1b11779b325dff06445.jpg

f4beb098ffe117b352d8d217e4381090.jpg


Å så på handleden..
f5d505c8fa53a931ecdf2e0a52a56406.jpg


Lovar att ta ordentliga bilder och förära klockan med en egen post när Natot är på plats...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul att kolla posten... Nyinkommet!!

Givetvis blir det ett Brady Strap också. Måste bara bestämma mig om det bli ett helsvart eller med ngn kontrastsöm typ vit Eller GULD! :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul att kolla posten... Nyinkommet!!

Jamen se där! Ett svart nato på den blir da shit! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul att kolla posten... Nyinkommet!!

Nice! Många FFFs här på KS nu, men du är nog ensam med guldversionen :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul att kolla posten... Nyinkommet!!

Hmmm! Hur ska jag tolka det?!? Ähh! Det sk...r jag i. Kommer bli kanonsnygg på svart Nato med guld detaljer. Kanske får man mod och lust att leta reda på ngt riktigt i guld? Finns PloProfen i guld???? :)
 

Ricrob

Patek
Re: Ibland är det kul att kolla posten... Nyinkommet!!

RicVin skrev:
Hmmm! Hur ska jag tolka det?!? Ähh! Det sk...r jag i. Kommer bli kanonsnygg på svart Nato med guld detaljer. Kanske får man mod och lust att leta reda på ngt riktigt i guld? Finns PloProfen i guld???? :)
Cool! Guldversionen rockar tycker jag! Jag var själv sugen på en sådan i guld fast ickemoddad, men det blev en stål med vit tavla ist, sen fick det bli "done that, been there". Klart du ska fixa ett svart nato med guldringar, fast 22 mm, inget snack!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul att kolla posten... Nyinkommet!!

Nå....är rätt SÄKER på att ett snyggt Nato har anlänt och monterats....

SHOW US!

:mrgreen:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul att kolla posten... Nyinkommet!!

Gnäll Denke... Jag kommer ALDRIG sms:a dig ngn bild igen. Det skapar bara stress och prestationsångest :shock:
Men en taskig iPad bild kommer så snart kaffet är uppdrucket!
 

BME

Cartier
Re: Ibland är det kul att kolla posten...

RicVin skrev:
Jäkla bra ögon mått! 20mm TYVÄRR då det skulle varit 22mm :( blir inga bilder idag...

@RicVin om 20mm natot med gulddetaljerna blev över så är jag intresserad av att hjälpa dig bli av med det :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul... Nyinkommet!! Se det färdiga resulta

Se resultatet i början av tråden!!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Re: Ibland är det kul... Nyinkommet!! Se det färdiga resulta

RicVin skrev:
Visst finns en liten liten känsla av att det vore gött med en Blancpain..Bara att börja spara.. Visst finns de i guld också???

Visst finns dem i guld!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul... Nyinkommet!! Se det färdiga resulta

Aurum skrev:
RicVin skrev:
Visst finns en liten liten känsla av att det vore gött med en Blancpain..Bara att börja spara.. Visst finns de i guld också???

Visst finns dem i guld!

Mmmm.. Kollade just.. 130-140 papp är tydligen ett vanligt beg pris :cry:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Ibland är det kul... Nyinkommet!! Se det färdiga resulta

Me no like! Klockan är snygg men pimpningar inte min grej.. Orginala skall det vara! Sånt Nato blir det till min guld Sub.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul... Nyinkommet!! Se det färdiga resulta

Tror inte det undgått någon att pimpningar inte är din grej Mr Spence.. Jag har fått skäll tidigare för att jag ägt design plankningar. Ocean 7 och MM till exempel. Men nu har jag ju både haft orginalet PloProf iofs en nyutgåva men ändå samt att jag fortfarande har en Panerai(som du inte heller gillar...) så vem vet.. Kanske det sitter en Blancpain på armen om ngt år.. Snälla ha lite tålamod med mig.. :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul... Nyinkommet!! Se det färdiga resulta

I like a lot! Kul att du gillade din direkt. För mig tog det några dagar.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ibland är det kul... Nyinkommet!! Se det färdiga resulta

Helvete! Det har du rätt i master... :shock:
 
Topp