Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ibland uppträder jag som den klocknörd jag är...

Diskussion i 'Diskussion' startad av TiE, 25 mars 2014.

1. TiE
    Trådstartare

TiE Friends of KS

När vi åker på GTG, plockar vi alla på oss flertalet klockor, minst en på varje arm.....
    När jag åker på semester vill jag gärna ha med mig fler att byta med, i alla fall inom landets gränser...
    Om jag då lämnar bilen för tex en lunch så är naturligtvis den säkraste förvaringen att ha klockorna på mig...
    av en viss knepig vana kanske en på varje arm......
    Om ingen någonsin kollar ens klockor eller kommenterar dem så kan man naturligtvis ge sig den på att i det läget vänder flertalet på huvudet för att spana in idioten som bär på TVÅ klockor.
    Är det bara jag???????:D

HeliDive, Uffe, jabla och 4 andra gillar detta.
  2. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Det är inte bara du! Jag går också runt med två klockor... Hemma.

JoberMan och Tobbe-i-Etuna gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det är nog mest du som kör dubbelt. Har dock alltid med mig minst två klockor när jag reser. Glasögonfodral är perfekta rese-etuier.

andheg och jabla gillar detta.
  4. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Du ÄR ett unikum! :)

Jag hade med fyra klockor förra året då jag for på semester.

Tobbe-i-Etuna gillar detta.
  5. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Haha.. Ja, vilket problem detta är.. :)

6. joh.jonsson

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    Tar alltid med en extra "ifall" när jag åker någonstanns
    Jag menar, man kan bli sugen på annat rätt som det är =)

7. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Haha...fan va sjuk du är Tobbe-mannen du lär söka hjälp för detta ;)!

Uffe och Tobbe-i-Etuna gillar detta.
  8. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Hahaha, jag har inte riktigt hunnit dit än...

9. TiE
    Trådstartare

TiE Friends of KS

Jag tror det också..... var då? Hispan? Misstänker att de inte tar emot mig... Ohjälpligt fall!!!
    Å andra sidan vill jag poängtera att detta INTE hör till vanligheterna, och normalt kanske man har skjortärmarna nere. (det var ju detta med säker förvaring av dinkorna) Men icke i dag. Nu var de uppkavlade och jag tänkte inte så mycket på det för än folk började vrida på huvudena. Suck!:cool:

Uffe, Affe och ssl gillar detta.
  10. don segundo

don segundo Biskop

För ett par år sedan hade jag ett möte på jobbet med en extern säljare. Han hade två Datejusts, en stål och en tvåton. Satt med armbågarna mot bordet och händerna knäppta under hakan, rätt svårt att undgå klockorna kan man säga :)
    Frågade ju naturligtvis, men kändes mer som att han ville "göra en grej" av att ha två klockor snarare än att han hade ett stort klockintresse. Lite synd, hade förhoppningen att jag hade en annan klocknörd framför mig.

eriksson850 och Tobbe-i-Etuna gillar detta.
  11. wilsdorf

wilsdorf Bonde

Ledsen men jag förstår nog inte riktigt vad ni menar. Finns det ett alternativ till att alltid ha minst 3 klockor när man ska ut och resa?

garfield gillar detta.
  12. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Önskar att jag kunde ta med fler än en klocka på resa, men jag vågar ej :/

13. erlpes

erlpes Bonde

14. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Det känns alltid bättre när man fått en diagnos Tobbe-i-Etuna här eller någon annanstans. :)

Tobbe-i-Etuna gillar detta.
  15. TiE
    Trådstartare

TiE Friends of KS

Nej då... bara jobbigt om alla ska sitta på samtidigt;)

16. Uffe

Uffe Biskop

Jag gillar trådar som får mig att le :)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

andheg och Tobbe-i-Etuna gillar detta.
  17. Sond

Sond Friends of KS

Nja, inte har jag två klockor på mig samtidigt. Däremot följer nästan en eller två extra klockor med mig på resor. Tar jag med Reverso Duo:n räcker det med en extra..:)

Men alltid roligt att läsa om de som är mer tokiga än en själv..;)

18. andheg

andheg Friends of KS

Hade 6 st med mig till trysil i förra veckan, dock användes bara en åt gången.

garfield gillar detta.
  19. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Hopplöst fall... ;)

En på varje arm-stadiet har i alla fall inte jag kommit till än, men att ha med mig 2-3 stycken (minst) när man är ute & reser - det stadiet är jag i sedan länge! Beroende på hur/vart man reser så har jag alltid minst en dress/en "vardags" & en cool kronograf med mig. Känns som risken att bli av med dom ändå är rätt liten. Har ett rese-etui för 2 klockor köpt på nätet nå´nstans som funkar perfekt att stoppa ner i i portföljen/resväskan!

wilsdorf och andheg gillar detta.
  20. ANkk

ANkk Stadsbo

Från:
    Skåne
    yes mate, det är bara du och ett par till

21. wilsdorf

wilsdorf Bonde

Skönt att det finns fler! Jag reser mkt i jobbet (varje vecka) och kan inte tänka mig att bara ha en klocka med mig. Aldrig and Never! Det handlar ju enbart om att få till det med stilen, färg och accesoarer (säkert felstavat). Egentligen ser jag inga problem med att ha med sig en klocka för varje dag. Inga problem alls faktiskt. Dessvärre så vill jag helst också ha ett par skor för varje dag pga av olika klädsel (allt från kostym till jeans med kavaj). Nu börjar det bli problem....en resväska med 2-3 par skor inkl favoriter som RM Williams och Loake countryboots....försök att få med det som handbagage!

22. MJ24

MJ24 Friends of KS

Du är definitivt inte ensam…en dress och en sport!:)

23. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
  24. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Jag tar vanligtvis med 2-4 klockor på semester (och ibland ytterligare en hem) :). Tar dock endast med mig en när jag går utanför hotellet, resterande lämnas i kassaskåpet på rummet.

Mårtenssons ur Brookfield