• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Idag kom ett paket!

Wi

NLA
2-Faktor
Riktigt fin.
Även jag har handlat Rolex från Eorologi, dock direkt över disk. Jag är nyfiken, vad fick du betala i frakt?

Italienarna polerar nästan alltid sina klockor, bra iaf att Eorlogi har en duktig kille som sköter det. Min dj är också polerad, men riktigt bra gjort.

Grattis
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Riktigt fin.
Även jag har handlat Rolex från Eorologi, dock direkt över disk. Jag är nyfiken, vad fick du betala i frakt?

Italienarna polerar nästan alltid sina klockor, bra iaf att Eorlogi har en duktig kille som sköter det. Min dj är också polerad, men riktigt bra gjort.

Grattis

Ja de verkar vara rätt duktiga! Han bjusadde självmant på frakten :) priset var dock svårare att pruta men blev riktigt bra ändå tycker jag!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Ja de verkar vara rätt duktiga! Han bjusadde självmant på frakten :) priset var dock svårare att pruta men blev riktigt bra ändå tycker jag!

Jo, han är riktigt trevlig, jag funderar nämligen att plocka hem en speedy därifrån, undrade därför på priset för frakt ;)
Gick han ner något då? Han var hård även när jag försökte, men fick ändå ner min rätt så mycket.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Som sagt ett paket anlände, nästan som för att fira ks ettårsdag! Det har varit en lång vecka sen jag betalade och nerverna har verkligen spökat, tack till Denke för att du sa åt mig att ha is i magen ;)
Jakten på klockan har pågått länge. Några har funnits till salu här på ks men allt har inte stämt. Det sitter i detaljerna.

Efter mycket om och men hittade jag ett exemplar hos en italiensk säljare via chrono24. Det klickade. Jag frågade en forumexpert om sitt utlåtande och fick ett go ahead. Samma dag går säljaren på två veckors semester..

Hoppades såklart hans kollega, som endast talar italienska och därmed bara kan göra nationella affärer, inte skulle sälja klockan. Väntade spänt och letade efter back-ups. Detta visade sig dock vara svårt. När handlaren var tillbaka slog jag till, nu eller aldrig som man säger!
Idag kom då frukten av detta beslut. Mitt första större klockköp så nerverna har legat utanpå!

Anonymt paket
uhagy6e7.jpg

Är det verkligen en klocka? Påminner om en kokain-försändelse!?
yguhypa4.jpg

Nääämen! Den har setts förut här på ks!
depy3e7u.jpg

Fullset! Och där ser ni vad det är!
my3emune.jpg

Rolex 16710 pepsi, 2003a så sista året med lug holes och SEL, precis vad jag var ute efter!
tubejene.jpg


Aningen polerad men väl gjort, ser bra ut och då jag vill ha det som en keeper är jag nöjd. Kvitton för trycktest och service medföljde också.
Känns väldigt trevligt att äntligen ha denna på armen!
Var beredda på att se en hel del av denna framöver!
Extra tack till JakobZ som agerat bollplank och expert! Jag bjussar på en bira när vi ses :)

me6yqyry.jpg
Grymt snygg!

Hade du kontakt via mail eller telefon?
Har du namn på säljaren?
Ser en intressant klocka på deras sidabovh nu känns det mer tryggt att köpa efter din info:)
Hur var leveranstiden?
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Jo, han är riktigt trevlig, jag funderar nämligen att plocka hem en speedy därifrån, undrade därför på priset för frakt ;)
Gick han ner något då? Han var hård även när jag försökte, men fick ändå ner min rätt så mycket.
Frakten tror jag de bjuder på rätt så lätt, om du är trevlig och diskuterar priset lite. Annars kostar det nånstans mellan 1000-1500 SEK.
Fick inte ner den något, var dock ett helt ok pris ändå tycker jag med tanke på skicket. Rätt övertygad att någon annan knipit den om inte jag gjort det.
 
  • Like
Reactions: Wii

acce1999

Patek
2-Faktor
Härligt! Grattis! Hjälpte en kompis att köpa en sån där (sen GMT med genomgående boetthål) en gång. Snacka om att bli glad och nöjd!

A
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Grymt snygg!

Hade du kontakt via mail eller telefon?
Har du namn på säljaren?
Ser en intressant klocka på deras sidabovh nu känns det mer tryggt att köpa efter din info:)
Hur var leveranstiden?
Tack! :)
Endast mail kontakt, de svarar ett antal gånger per dag (2-3). Är bara en som pratar engelska, han sköter all internationell mailkontakt. Inget namn jag kommer på men borde stå i något mail. Samma person man mailar med iaf.
Var dock beredd på att engelskan inte är den bästa. Ibland blir det missförstånd. Och ställ raka och direkta frågor som gärna är numrerade. Så han svarar på allt. Tog 6 arbetsdagar från att jag betalat. 4 dagar för banken. Så det går rätt snabbt. De är trevliga och serviceminded. Jag hörde av mig nu och sa att allt såg bra ut, fick mail där han sa att om något dyker upp är det bara att höra av sig. De lämnar även garanti.
Maila lite och skapa dig en egen uppfattning :) men jag kan rekommendera dom även om språket krånglar till det ibland :)
 
  • Like
Reactions: Wii
Topp