• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Idag vill jag att...

max

Dancing Queen
Va det inte med början nästa vecka som de skulle ha förstärkta kontroller under en månad? Har för mig att jag läste något om det i DN härom dan.

Edit: Kanske ska lägga in en ;) så inte erik får en hjärtattack :D
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
hahhaa gissar dock på att det är den med krämfärgade index, såg rätt fin ut även om luggarna var lite mystiskt slipade och ben glömt klippa naglarna på bilderna :)

Den mannen har ALLTID perfekt krämfärgade index, tror dock det ämnet har behandlats i flera omgångar på "gamla" TTT...
 

calzone

Vacheron
Spännande att få se vad du köpt :D, Hoppas det går bra. Annars e GIFT Value 40 USD en lösning :p
 

Dawsss

Omega
Jag har aldrig åkt på varken tull eller moms och jag har köpt flera klockor från både HK och US!
Har du bara sett till att han deklarerar ett lågt värde kan du ta det piano..
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag förknippar alltid tullare med han i solstollarna, "tull tull" så jag är inte bekymrad :)
 

leicaphile

Panerai
Jag har aldrig åkt på varken tull eller moms och jag har köpt flera klockor från både HK och US!
Har du bara sett till att han deklarerar ett lågt värde kan du ta det piano..

Kan bli strul med försäkringen om du deklarerar lågt värde. USPS t.ex. vill inte skicka något som du försäkrar till 2000 dollar och sen försöker värdera till 50 för tullen...
 

Dawsss

Omega
Kan bli strul med försäkringen om du deklarerar lågt värde. USPS t.ex. vill inte skicka något som du försäkrar till 2000 dollar och sen försöker värdera till 50 för tullen...
Flera av de stora säljarna hävdar att som kan skicka fullförsäkrat trotts att de sätter lägre värde. Så det behöver inte vara ett problem.
 

ErikGBG

Audemars
Säljaren har lovat att jag kan studsa klockan vid tullning och då få refound från tullen och honom. Han skickar 3-5 klockor per vecka till eu utan problem, enligt honom då:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Säljaren har lovat att jag kan studsa klockan vid tullning och då få refound från tullen och honom.

Det funkar inte alltid så med svenska tullen. Ibland kommer räkningen efteråt till förmån för snabb hantering. Speciellt om man skickar med UPS/FEDEX.
 

ErikGBG

Audemars
Det funkar inte alltid så med svenska tullen. Ibland kommer räkningen efteråt till förmån för snabb hantering. Speciellt om man skickar med UPS/FEDEX.
Ringde och snackade med tullen idag och då lät det som det inte var några problem stt skicka tillbaka en vara och få refound på den för moms/tull.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ringde och snackade med tullen idag och då lät det som det inte var några problem stt skicka tillbaka en vara och få refound på den för moms/tull.
Jag vill inte skrämma upp dig, men vad jag menade var att Ups/fedex/Dhl ibland sköter tullhanteringen åt kunden och skickar en räkning i efterhand. När de lämnar över paketet nämner de inte att de skött tullhanteringen och att det efter en vecka kommer komma en räkning på tullavgift och behandling. Det har hänt mig en gång. Även om inte avgiften var svindyr (tror den var på 700kr), så var det jävligt irriterande. Paketet skickades med Fedex.
 
Topp