• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifiera denna klocka

Drugglas

Breitling
Tja. Jag har hittat en klocka hos mina föräldrar som jag kunde få. Saken är den att ingen av dem kommer ihåg vart den kommer ifrån, om det är en herr eller dam Och vad den kostade. Så jag undrar om någon här kanske visste.

Så här ser den ut. Jag tror den heter Maurice gerard pacific w100
G6ivMfH.jpg
 

max

Dancing Queen
Klockan på bilden ser tyvärr ut som en hittepåklocka, du har inga egentagna bilder?
Finns mig veterligen bara ett märke som heter "Maurice Lacroix" och ett "Girard Perregaux", Maurice gerard låter som att man vill associera till de märkena. Men som sagt släng gärna upp lite egna bilder så blir det lättare.
 
C

China

Guest
Maurice Gerard är ett ganska okänt klockmärke från Storbritannien. Kort och gott ett muschroom brand som säljer Asiatisk lågpristillverkning, en del märkta "Swiss Made" "Swiss movt" eller "Swiss parts". Inget större värde på klockorna.
 
Topp