• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifiera gammal Zenith

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Haj!

Noll koll på Zenith så behöver lite hjälp med mitt senaste loppisfynd :)
Tyvärr har min boettöppnade gett upp så får vänta med att öppna den, ref är dock 46 0291 380. Lite repig och sliten, går att ställa datum och tid men den har stannat av någon anledning. Gick under dagen (någon minut snabbt dock) men har gett upp nu, får se hur det ser ut när jag öppnat upp den.

Slät krona så gissar på att det inte är orginal, annars ser det mesta rimligt ut.
34mm-ish gissar jag på, antagligen plexi och doublé men någon annan som har bättre koll kanske kan fylla på lite med hjälp av bilderna nedan! Uppskattning av värde är också intressant!







Edit: Sista bilderna blev åt fel håll... Ni får vända på skärmen ;)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Trevlig klocka, grattis till fyndet! :)

Angående värde så skulle jag själv tippa på.
Guld, 3000-5000 efter lite översyn. Guld på stål kanske 1500-2500.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ser nu att det står stainless steel back på bakboetten, borde tyda på att det inte är guld? Oavsett trevlig klocka och fint fynd! :)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Sådär, öppnade upp den igår kväll och allt ser ok ut, verket (2572) stämmer osv. Lite basic översyn och puts så läggs den ut till försäljning :) Sorry för sunkig bild!

 
Topp