Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Identifiera klockan

Diskussion i 'Vintage' startad av Hampusl, 2 oktober 2013.

1. Hampusl
    Trådstartare

Hampusl Torpare

Hej..

Jag är väldigt intresserad av att höra, om det är någon som skulle kunna berätta något särskilt om min loppis klocka..

Jag har googlat och åter googlat..

Tänkte om någon är så att bedöma klockans årgång/ cirkus, och framförallt om någon kan berätta något om tillverkaren?

2. aljung

aljung Präst

Från:
    Uppsala
    Ser ut som Armanis logga?

eriksson850 gillar detta.
  3. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

4. Hampusl
    Trådstartare

Hampusl Torpare

Nej.

Armani loggan är det, men det ser ut att vara någon 70-80 tals modell, inte gjorde väl armani klockor under den perioden?

5. aljung

aljung Präst

Från:
    Uppsala
    Kan tyvärr inte hjälpa dig mer än med loggan :)

6. Hampusl
    Trådstartare

Hampusl Torpare

Det är den loggan som förbryllar mig, annars skulle jag bara avfärdat den som en äldre arabklocka..

7. Hampusl
    Trådstartare

Hampusl Torpare

I övrigt känns den väldigt välgjord och äkta

8. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Googlar man H.Ghozayel hittar man en Hussein Ghozayel som verkar hålla på med smycken/klockor i typ Beirut. Tror inte det är vintage och tror inte det är "äkta" Armani, får känslan av en fejkklocka man köpt på semestern på någon marknad. "H.Ghozayel" hittade jag även på några fula klockor märkta "AMG".

9. JL72

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna

Om du nu mot förmodan inte trollar så får du detta i all välmening: Det ser ut att vara en Armani-logotyp på en riktig sunkig skitklocka.

Äkta vaddå? Äkta skinnimitation?

/Johan

10. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Fulvariant. I Armaniörnen står det (väl?) alltid GA...

11. Hampusl
    Trådstartare

Hampusl Torpare

Varför göra en dubbel imitation, av en tillsynes okänd arab och därefter slänga på armani logga för att den ska krängas till turister?

Jag bara undrar.

12. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Det är en klassisk bazar eller gatuklocka, ibland kan man köpa dem på bensinmackar eller skomakare.

De är rätt vanligt att de har en logga som påminner om Armani eller annat märke, men för att inte riskera att få böter etc. så ger man den nog med likheter för att inte begå varumärkesintrång men de ska ändå vara lika nog att chartersvenskar från Eda eller andra som köper klockor hos sin skomakare skulle tro att en klocka för 200 kr eller 100 Baht är något att ha.

Det är alltså en kopia från östlandet av en modeklocka. De brukar dyka upp på loppisar för att batterierna tog slut efter några månader användning. Batterierna är ofta så billiga de har läckt batterisyra som förstört den taskiga ursäkt till urverk som fans i klockan.

Mitt råd är att se den mindre som en klocka och mer som miljöfarligt avfall. På köp och sälj delen här kan du dock hitta en riktig klocka, så välkommen till KS. :)

eriksson850, Ariste och Sandkvist gillar detta.
  13. Hampusl
    Trådstartare

Hampusl Torpare

14. par

par Friends of KS