Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Identifiera Omega Seamaster

Diskussion i 'Vintage' startad av Hugow, 2 september 2015.

1. Hugow
    Trådstartare

Hugow Bonde

Hej, jag har en Omega Seamaster här hemma som jag gärna skulle vilja få lite information om, när den är ifrån och vad den har för s.k referens nummer? Skulle vara otroligt tacksam ifall någon kunnig skulle kunna bidra med någon info. Misstänker att kronan blivit bytt då Omega-loggan saknas på kronan, stämmer det? Tack så mycket på förhand.

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

Pictor gillar detta.
  2. Hugow
    Trådstartare

Hugow Bonde

3. tdn-dk

tdn-dk Borgare

Från:
    Danmark

Aurum gillar detta.
  4. Hugow
    Trådstartare

Hugow Bonde

Den där ser inte ut att ha samma visare som min har.

5. tdn-dk

tdn-dk Borgare

Från:
    Danmark
    Google "Omega ref. 14701" bilder

6. Hugow
    Trådstartare

Hugow Bonde

Googlade och kollade igenom bilderna jag fick upp, och visst är resultaten lika den klockan jag har. Men min klocka har inte samma index-markeringar och inte guld index+visare som den där referensen verkar ha! Men väldigt lika annars, tack så mycket för du hjälper mig! (y)

7. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Jag tror att referensen enbart syftar till vilken boett klockan har?
    Dvs att klockor med olika tavlor och visare kan ha samma ref.

8. Hugow
    Trådstartare

Hugow Bonde

Stämmer tror jag. Har hittat denna men den är i guld och har svart urtavla http://global.rakuten.com/en/store/auc-rasin/item/a-147013sc/