Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Identifiera Omega

Diskussion i 'Vintage' startad av Raidan, 16 maj 2016.

1. Raidan
    Trådstartare

Raidan Torpare

Hej på er,
    Jag undrar om någon sitter på lite mer info kring denna fina Omega Seamaster? Har fått ärva denna fina klocka, så hade varit spännande att få veta Tillverkningsår, uppskattat värde etc?
    Tack på förhand! DSC_0360.JPG

Aurum och Hr_Proos gillar detta.
  2. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Ser väldigt likt ut som en Tissot boett men nu var det nära samarbete mellan Tissot och Omega så de kan ha lånat designern. Kronan ser inte ut som vad som skulle ha suttit på som original men när kronor slets ut byttes de till vad som fanns och kan lätt fixas till.

Jag skulle tippa på mitten av 50-talet men det finns ett serienummer på urverket som kan tala om året mer exakt och även ett boettnummer på insidan det bakre locket.

3. Hr_Proos

Hr_Proos Präst

Trevlig! Skulle också gissa på 50-tal, antagligen något i cal. 260-serien. Som @Martin Lovasz skrev, öppna och kolla.

4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Tavlan är (tror inte att jag är ute och cyklar) ommålad vilket bör sänka värdet en del. Borde ha "gilt" text på tavlan.

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Inget jag hade känt mig bekväm med att döma ut på dessa bilder, men du har kanske rätt. Har aldrig funderat på tryckens färg på svarttavlade Omegor.

6. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Får nog backa på den då jag nu googlat och sett svarta tavlor med vit text som bör vara original. Dom klockorna har varit från 60-talet. Inte hittat någon från 50-talet med vit text. Var för snabb där, du har helt rätt.

7. Raidan
    Trådstartare

Raidan Torpare

Tack för era svar!
    Vad tror vi om värdet?

8. Strindberg

Strindberg Biskop

Svart tavla, bra skick. 4-5k kanske?

9. Unicorn Watches

Unicorn Watches Bonde

Lämna den in hos Kaplans och du får all info du behöver inom ett par veckor. Opartiskt och gratis

10. Femitolv

Femitolv Stadsbo

Lista om årtal utifrån tillverkningsnummer
    Gör det själv hjälp
    image.jpg

11. Lunkan30

Lunkan30 Bonde

Från:
    Göteborg
    Bumpar denna tråden!
    Min farmors gamla Omega, har sökt förgäves på nätet utan att hitta något.
    Någon som kan säga något om klockan eller hänvisa mig någonstans? image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

12. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Ser ut som 60-70-tal men man får öppna upp klockan och titta på serienumret för att veta mer noga.