• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifiera President klocka

Min bror fick den här klockan av vår farsa förra året och jag skulle väldigt gärna vilja veta lite om den här klockan. Har försökt surfa runt lite men har inte hittat någon information om den alls. Den fungerar strålande och mäter 33 mm utan kronan. Skulle gissa att den kommer från 1950 +- några år. Risken finns att jag är totalt ute och cyklar eftersom jag är ny med klockor. Det hade även vara kul att höra om någon har några spekulationer om "värdet" på klockan. Alla hjälp uppskattas:)
IMG_1929.JPG
IMG_1932.JPG
IMG_1931.JPG
 

Martin Lovasz

Audemars
50-tal stämmer bra men mer exakt än så är inte lätt att säga. Urverket är ett AS i 1188/9 eller närbesläktad.

Värdet på en sådan här klocka ligger mer i skicket än i märket och tyvärr är din inte i det bästa av skick så jag ser mest värde som donator till någon annan klocka och skulle inte ge mer än runt 200kr.

När man tittar på gamla klockor i någon antikhandel eller på loppis så titta alltid på boetten och om den är i bra skick, denna boett är i krom och krom håller inte alltid så bra. Jag vet att man lätt faller för en klocka men försök falla före en med stålboett. :)
 
50-tal stämmer bra men mer exakt än så är inte lätt att säga. Urverket är ett AS i 1188/9 eller närbesläktad.

Värdet på en sådan här klocka ligger mer i skicket än i märket och tyvärr är din inte i det bästa av skick så jag ser mest värde som donator till någon annan klocka och skulle inte ge mer än runt 200kr.

När man tittar på gamla klockor i någon antikhandel eller på loppis så titta alltid på boetten och om den är i bra skick, denna boett är i krom och krom håller inte alltid så bra. Jag vet att man lätt faller för en klocka men försök falla före en med stålboett. :)
Tack så mycket för hjälpen, ditt tips kommer jag ta med mig på alla klockjakter jag går på hädanefter:)
 
Topp