Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Identifiering av gammal Zenith

Diskussion i 'Diskussion' startad av Edler95, 13 september 2015.

1. Edler95
    Trådstartare

Edler95 Torpare

Hej.
    Jag har en Zenith som tillhört en släkting. Jag undrar om någon vet vilken modell det är, produktionsår, om den är äkta, värde osv.
    Klockans diameter är 24mm. Bandhornsbredden är 12mm.
    På baksidan av klockan är det ingraverat 01.0075.370
    Det är ett uttänjningsbart armband. På första länken är det ingraverat "Champion 1" och en triangel med bokstäverna JB inuti, på andra länken är det ingraverat "Stainless Backs" och på varje resterande länk är det två stycken trianglar med bokstäverna JB inuti.
    Tack. 1.JPG 2.JPG 3.JPG

2. Edler95
    Trådstartare

Edler95 Torpare

Jag skakade lite på den och märkte att den började gå. Så det lär vara en automatisk klocka.

3. Edler95
    Trådstartare

Edler95 Torpare

4. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Har ingen koll på just denna klocka, men spontant, om den är äkta, vilket den säkert kan vara, så skulle jag gissa att värdet är några hundralappar. Säkert någon med bättre koll som kan verifiera eller förkasta min gissning.

Edler95 gillar detta.
  5. nissehult

nissehult Friends of KS

Fråga i vintage-avdelningen också. Du får kanske bättre napp där.

Edler95 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield