Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Identifiering av Longines ca 50tal?

Diskussion i 'Vintage' startad av Daniel Cruz Vera, 31 juli 2015.

1. Daniel Cruz Vera
    Trådstartare

Daniel Cruz Vera Borgare

Från:
    Stockholm
    Hej alla på klocksnack! Jag har en Longines som behöver identifieras. Vet inte så mycket om den förutom att den har vart i familjen (fick den själv av pappa) samt att den är från Ca 50-talet skulle jag gissa. Verket är mekaniskt utan hack funktion. Har tidigare visat upp en här på KS men aldrig riktigt tagit mig tiden och energin för att hitta något om klockan förens igår. Kunde tyvärr inte hitta så mycket om den.
    Uppskattar alla svar och minsta lilla information :)
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

Aurum, eriksson850 och LongCon gillar detta.
  2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Gilar den skarpt! 50-tal stämmer nog bra. Öppnar du den och visar verk och boettlock kan vi nog luska ännu mer.

Daniel Cruz Vera gillar detta.
  3. Daniel Cruz Vera
    Trådstartare

Daniel Cruz Vera Borgare

Från:
    Stockholm
    Toppen! Har aldrig vågat öppna boet, äger tyvärr inga verktyg för det häller
    :(

4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Gör en boll av silvertejp med klistret utåt och prova vrida på boettlocket.