Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Identifiering utav en gammal Omega Semaster

Diskussion i 'Vintage' startad av Bottega, 18 januari 2014.

1. Bottega
    Trådstartare

Bottega Bonde

Från:
    Stockholm
    Fick ärva gammelmorfars gamla omega i förrgår, försöker identifiera årgången utan någon större lycka. Någon som känner igen uret?

Icaras gillar detta.
  2. Norra

Norra Borgare

Det är en Omega :D

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Som sagt, vill du ha exakt ref och årgång måste du öppna uret. Det är en av de tidiga Seamasterna från 50-talet. Kronan är förmodligen utbytt men svårt att kommentera tavlan närmare utan att ha en bättre bild. Någon på forumet hade en tavla med lysmassan på index som din, LongCon ?

4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Helt korrekt Aurum!

Här är min

Min är en 2577-5 SC

Bara att skruva av bakboetten med en tejpboll eller dylikt för att få fram serienummer och modellnummer.

eriksson850 och Aurum gillar detta.
  5. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Grattis förresten! Väldigt fint arv med BOR-länk och allt! Vill ha en BOR jag med.

6. Bottega
    Trådstartare

Bottega Bonde

Från:
    Stockholm
    Tack för alla fina kommentarer! Jag tror att boetten är utbytt, eller jag har ingen referens på hur boetten ser ut egetnligen. Länken är extremt skadad, min mormor köpte länken till min morfar i Kuwait för väldans många år sen uret själv är köpt i Kuwait. Rätt intressant historia bakom klockan tycker jag.

Tack! Ska försöka få upp boetten försiktigt.

Icaras gillar detta.