• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Igår var en extra bra dag! Som paketöppning fast bättre.

jabla

Sarlacc
Grattis och välkommen i Rolexklubben.
Bra val, hade jag bara fått behålla en Rolex hade det blivit min GMT.
Kollar du runt på nätet finns massor med bilder på GMT:n med mattbrostade mittlänkar.

Något att fundera på efter ett halvår när det blivit en massa irriterande repor på kl 12 sidan av länken.
 

Bilagor

  • GMTIIc_brushed.jpg
    GMTIIc_brushed.jpg
    50.5 KB · Visningar: 335

naggge

Panerai
jabla skrev:
Grattis och välkommen i Rolexklubben.
Bra val, hade jag bara fått behålla en Rolex hade det blivit min GMT.
Kollar du runt på nätet finns massor med bilder på GMT:n med mattbrostade mittlänkar.

Något att fundera på efter ett halvår när det blivit en massa irriterande repor på kl 12 sidan av länken.

Tack, fast egentligen är jag redan medlem då jag har en gammal datejust också :)
Jag påpekade faktiskt detta med borstade mittlänkar för Rolextanten, mest för att tysta henne för jag tycker det är riktigt snyggt med blankpolerade :)
 

par

Patek
2-Faktor
Bra val, kul med en säljare som tycker lite och inte bara säger att allt hon har hemma är bra.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Grattis! Hade precis som dig fastnat för black bay men blev rådd att satsa på en rolex istället. Valde främst mellan gmt master och expl 2. Blev en 10 år gammal med Coke ring, så fick jag med det röda ändå... ;)
 
V

Viggen

Guest
Grattis och tack för en bra story med "live" bilder! Mycket fin klocka och jag hoppas att du kommer att trivas mycket väl med den. :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Härlig berättelse, trevlig morgonläsning minsann. Snygg klocka och gratulerar till ett köp du verkar må bra av, enjoy!
 

RosaCasio

Cartier
Grattis till din nya klocka och grattis till att du hade 5700€ kvar efter semestern ( eller det har du ju inte längre )
 

naggge

Panerai
RosaCasio skrev:
Grattis till din nya klocka och grattis till att du hade 5700€ kvar efter semestern ( eller det har du ju inte längre )

Tack!
Det var ganska svårt att bränna pengar i Filippinerna ärligt talat ;) Betydligt lättare på Schiphol :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Grattis till en fin dinka! Vart i Filipinerna var ni? Jag och tjejen ska åka dit snart i 1 månad. Tar gärna emot lite tips om du har några.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Måste ju ändå säga att med tanke på alla hyllningar till Nagges klockval så verkar ju det som hela forumet blivit Rolex fanboys!
 

naggge

Panerai
cab skrev:
Grattis till en fin dinka! Vart i Filipinerna var ni? Jag och tjejen ska åka dit snart i 1 månad. Tar gärna emot lite tips om du har några.


Vi var mestadels i El Nido på Palawan. En helsikes resa dit om man inte delar upp det i etapper (Landvetter->Amsterdam->Kina->Manilla->Puerto Princesa och till sist nattbuss i sex timmar till El Nido). Det går nog även flyg från Manilla till El Nido men jag har för mig att de flög ganska sällan samt att det var stora bagagerestriktioner gällande vikt.

El Nido var grymt men det finns inte särskilt mycket att göra. Passade mig som handen i handsken :D

Vi spenderade även tre dagar i Puerto Princesa vilket var ganska värdelöst. Ska man ändå där förbi så kan man stanna ett par dagar och åka ut i Honda bay vilket var väldigt fint men fullt av turister samt besöka undervattensfloden (det gjorde dock inte vi).

Sen avslutade vi såklart med lite shopping i Manilla. Dock bara köpcenter (Mall of Asia och Robinsons).

Vill ni ha lite mer fart så ska ni nog åka till Boracay. Coron hörde jag var grymt om man dyker, annars fanns det inte så mycket att göra där heller.

Tänker ni åka till El Nido eller Puerto princesa så hjälper jag gärna till med fler tips.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Igår var en extra bra dag! Som paketöppning fast bät

Spencer66 skrev:
Måste ju ändå säga att med tanke på alla hyllningar till Nagges klockval så verkar ju det som hela forumet blivit Rolex fanboys!

Så bara för att man gratulerar sin kompis till att ha hittat en partner, så betyder det att man prompt måste försöka ta partnern bakifrån så fort kompisen lämnar rummet???
Hört talas om att glädjas MED andra, istället för åt dem? :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Sv: Igår var en extra bra dag! Som paketöppning fast bät

Camo00 skrev:
Spencer66 skrev:
Måste ju ändå säga att med tanke på alla hyllningar till Nagges klockval så verkar ju det som hela forumet blivit Rolex fanboys!

Så bara för att man gratulerar sin kompis till att ha hittat en partner, så betyder det att man prompt måste försöka ta partnern bakifrån så fort kompisen lämnar rummet???
Hört talas om att glädjas MED andra, istället för åt dem? :)

När man gratulerar till en snygg klocka så har man nog gjort ett uttalande om sina smakpreferenser alternativt är man en lismande lögnare. Om man bara gratulerar att någon har fått en klocka så är det en helt annan fråga..
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Igår var en extra bra dag! Som paketöppning fast bät

Spencer66 skrev:
Camo00 skrev:
Spencer66 skrev:
Måste ju ändå säga att med tanke på alla hyllningar till Nagges klockval så verkar ju det som hela forumet blivit Rolex fanboys!

Så bara för att man gratulerar sin kompis till att ha hittat en partner, så betyder det att man prompt måste försöka ta partnern bakifrån så fort kompisen lämnar rummet???
Hört talas om att glädjas MED andra, istället för åt dem? :)

När man gratulerar till en snygg klocka så har man nog gjort ett uttalande om sina smakpreferenser alternativt är man en lismande lögnare. Om man bara gratulerar att någon har fått en klocka så är det en helt annan fråga..

Nu är jag iofs trött, men det där förstod jag inte alls. Ska vi säga att Du vann denna på KO..?
 
Topp