• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ilandsproblem: vilken klocka ska med till alperna?

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ska till Schweiz imorgon och har ett oerhört betungande problem. Vilken klocka ska med?

De tävlande, med tillhörande motivering är:

1. Ploprof 1200. Kungen av dykarna. Borde klara av det högre höjdernas tryck (jaja) galant och den något sportiga känslan av att åka skidor en dag matchas galant av drygt 250g stål på vänster arm. Kanske tom så sportigt att det är svart gummi som ska på? (Nej Ricrob, orange är en färg man enbart har på sommaren)

7FB4D3BC-CADF-4BA8-A882-40B05C522884-19265-0000138637FF1D64.jpg


2. Panerai 112

Sportigt så det räcker. Möjlighet finns att åka över berget till Italien och då MÅSTE så klart Paneraien sitta på armen. Kommer få bättre service av alla när de ser vilken otroligt världsvan och lokalpatriotisk svennebanan jag är.

5F2AF503-33BB-4A2A-94E7-1345AF4632CF-846-0000013A6279C09C.jpg


3. Rolex

After skins kung. Lite sol på uteservering och gnistret från denna kommer att tvinga alla som inte redan har solglasögon att snabbt ta på sig dessa. Risk finns dock för jag som wannabe stekare kommer att bli totalt avslöjad av alla riktiga Schweizare (läs ryssar) med HELGULDS Rolex som inte ens vill vistas i samma rum med någon som köpt en Rolex med stålinslag.

921F3618-46A1-4A22-9C7C-9EF10F34D1B3-735-000000711F8219E8.jpg


Bubblare utanför listan:

Seiko Monster. Enbart om jag skulle gå och tappa en klocka är detta ett av de billigare alternativen (läs total afterski nedkrökning och uppvakning naken i knatteliftens pistkur utan klocka....)

a355dce0.jpg




Vad tycker du? :mrgreen:
 

Ajax

Omega
Ploppen hade jag gått på. Tål den 1200 meter i tryck, så tål den säkert en hel del i tunn atmosfär också ;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Rollen helt klart!! Fortfarande okej steknivå! :mrgreen:
Andraplatsen tar dock ploppen överlägset!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Kul! Fyller på tråden sen när det är dags för mig :D

Kör på Rollen... halvguld känns helt klart som det vassaste alternativet i ett soligt alperna.

Varför oroa sig om vad andra tycker... du kanske inte skördar framgång hos de ryska damerna (som ändå aldrig reser utan sin make) och ryssar ser väl ner på oss västerlänningar oavsett så :D
 

Ricrob

Patek
Dagens mest otippade svar kommer här; Ta Rollen! Den är som sagt både fett schtek och MYCKET bekvämare under kläderna! Spara Ploppen till sitt esse i sommar, på playan, med orange't gummi såklart! :lol:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ploppen = hardcore action! Bara du inte kör haschplanka? För i sådana fall är rollen given :) Ha det supernice, och jag håller tummarna för puder och solsken!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag säger Panerai. Tydlig och ganska smidig att ha under skidkläderna. Seikon och Omegan är stora och vassa i kanterna. Med Paneraien kommer du kunna dra undan jackan med handskarna på i liften och kolla vad klockan är, med stavarna i andra handen. Alternativt skaffar du ett lååång natoband och sätter den över jackan :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska du vara ute länge i många minusgrader, så kan det bli väldigt kallt med stål-länk. Bara ett tips.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Gavve skrev:
Köra Speedmaster med ett nasaband på utsidan av skidjackan. Fan, gillar nästan idén själv

Gäller att det inte kommer någon snö på den då. Och efter att ha sett film på dig i backen ser jag det som en omöjlighet.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
Gavve skrev:
Köra Speedmaster med ett nasaband på utsidan av skidjackan. Fan, gillar nästan idén själv

Gäller att det inte kommer någon snö på den då. Och efter att ha sett film på dig i backen ser jag det som en omöjlighet.

Ser det som skidanläggningsägarens ansvar att markera hinder när man åker i pisten... min åkning är det givetvis inget fel på
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
MKRGG skrev:
Men ploppen såklart!

Otippat när förre ägaren till Rollen föreslår Ploppen :cool:

Gavve skrev:
Kul! Fyller på tråden sen när det är dags för mig :D

Kör på Rollen... halvguld känns helt klart som det vassaste alternativet i ett soligt alperna.

Varför oroa sig om vad andra tycker... du kanske inte skördar framgång hos de ryska damerna (som ändå aldrig reser utan sin make) och ryssar ser väl ner på oss västerlänningar oavsett så :D

Fyll gärna på när det blir dags för dig!
Har inga större förhoppningar med de ryska damerna. Har dessutom frugan med mig så det skulle eventuellt bli direkt olämpligt OM jag skulle skörda framgång hos det motsatta könet från öst. :mrgreen:

daviden skrev:
Finns väl bara ett svar?

Ta med alla!

Sjukt bra tips.

Ricrob skrev:
Dagens mest otippade svar kommer här; Ta Rollen! Den är som sagt både fett schtek och MYCKET bekvämare under kläderna! Spara Ploppen till sitt esse i sommar, på playan, med orange't gummi såklart! :lol:

Men är du allvarlig? Har du gått över till den mörka sidan? :)

Spencer66 skrev:
Du vet vad jag anser..

Seiko. Självklart, ;)

Gavve skrev:
Köra Speedmaster med ett nasaband på utsidan av skidjackan. Fan, gillar nästan idén själv

Nja, kanske inte :)

Norrlänningen skrev:
Rolex, inte direkt några tveksamheter där inte.
Sjukt snygg btw.

Tackar!

Verkar lite dött lopp mellan Plopp o Rolls. Panerai har lite för få röster. Det där med gummiband kanske är rätt smart......
 

David

Bödeln
leben skrev:
3. Rolex

After skins kung. Lite sol på uteservering och gnistret från denna kommer att tvinga alla som inte redan har solglasögon att snabbt ta på sig dessa. Risk finns dock för jag som wannabe stekare kommer att bli totalt avslöjad av alla riktiga Schweizare (läs ryssar) med HELGULDS Rolex som inte ens vill vistas i samma rum med någon som köpt en Rolex med stålinslag.

921F3618-46A1-4A22-9C7C-9EF10F34D1B3-735-000000711F8219E8.jpg

Givet val. Den är snyggare än 16618:an, det kommer att vara uppenbart för alla utom stekarna själva att du sköter stil med en bättre fingertoppskänsla.

Ta med 112:an också ifall det visar sig bli en tur till Italien.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
ahmen allvarligt... vad är det här för forum..., tvåå sidor av meningslöst lallande innan jag tvingas visa det rätta svaret....

ploppen, utanpå skidkostymen naturligtvis....

gianni_agnelliandomega_ploprof_176_zpsd7934d86.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
ahmen allvarligt... vad är det här för forum..., tvåå sidor av meningslöst lallande innan jag tvingas visa det rätta svaret....

ploppen, utanpå skidkostymen naturligtvis....

gianni_agnelliandomega_ploprof_176_zpsd7934d86.jpg


Hahahaha, hur fn tänkte jag när jag inte själv kom på det här alternativet! Tror inte att jag har ett passande velcro/nato. Sataaaaaaan.
 
Topp