• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I'm half a man..

Ricrob

Patek
..without a Rolex...


Vilken titel tänker du! Är han seriös tänker du? Men faktum är, att om du är en av de som tänker så, så är du antingen en av de som aldrig ägt en Rolex eller så är du en av de som har ägt eller äger en Rolex men inte blivit biten av "spöket".

Jag har vandrat in på den mörka stigen och jag har träffat och välkomnat Rolex-spöket med öppna armar och med en varm kram, det erkänner jag utan knyssel. För bara ngt år sedan hade jag testat ett 30-tal klockor av olika märken och var då mest biten av Omega och siktade mot Omegas, i mina ögon, coolaste modell Ploprof 1200M. Jag köpte den till slut och var mycket nöjd, samtidigt som jag konsekvent dissade Rolex för att "alla har dem" och "alla Rolex-tomtar försöker upplysa de andra" och framför allt "Rolex-ägare är bajsnödiga".. Fan va uppenbart oupplyst jag var! För i januari i år byttes Ploprofen bort mot en Rolex 16613 och trots mina tidigare och delvis fortfarande inställning om att 40 mm är för litet för mig, har aldrig ett byte från 52 till 40 mm känts bättre! Visst, jag saknar fortfarande bl.a. Ploprofen och några av mina PO XL's ibland men kommer jag köpa en igen? Inte troligt. Rolex gör ngt med mannen/kvinnan som bär den, så är det bara.

Nu går vi mot slutet av 2013, året då Rolex-spöket (ni som hängt med ett tag minns John R's målning av spöket i oTv) bet mig och även om 16613 är den brukaklocka jag behållit längst so far, så är den såld och även en Explorer II 42 mm har hunnit komma och gå. Ja precis, gå.. Jag har ingen Rolex! Jag har ingen premiumklocka över huvudtaget! Jag mår fan dåligt på riktigt.. Det låter skadat men det är sant. Jag trodde jag skulle må bra av att sälja av, glida runt med Enzo ett tag, fundera, sondera, testa runt osv, men icke! Rastlösheten är enorm, tomheten är än större och det nakna faktum att jag inte har en Rolex att lägga ifrån mig på kvällen och ta på mig på morgonen gör både kvällen och morgonen så mycket tråkigare, varje dag!

Det är dags att handla! Min fru tycker t.o.m. att det är dags att handla, eftersom hon märker av min humördipp! Jag måste bara bestämma mig och det är svårt, för nu ska det köpas en "semi-graal" som fanimej ska stanna ett bra tag, om inte hela livet! Blir det en sprillans, så ska den stanna, oavsett hur tufft det är att vara opwg, PUNKT!

Ja, så här känner jag iaf.. Ni kan tycka att jag är knäpp, bjuder på det. Jag älskar Rolex och behövde skriva av mig och på samma gång kompensera för min låga aktivitet som följt av min Rolex-löshet och deppohumör. Men snart blir det ändring på det, tro mig! Tills dess, har jag iaf en tråd att kriga i mot alla kommande påhopp och en Enzo att hänga på armen.. ;)

Ha en bra dag alla ni bitna och obitna!

tNUTk5z.jpg
 

danne10

Panerai
2-Faktor
hear hear..kul inlägg, jag tycker Rolex är så snygga, sportiga, dressiga och utbudet är oftast stort. Min graal var en date sub och den hade jag många år, sen har ett antal kommit och gått, dock har jag alltid flippat dom, ofta till förmån för Panerai. Nu är jag sugen igen fast jag troligen redan vet svaret :)

lycka till i din jakt

// Danne
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Fyfan! Känner igen mig i det där på flera sätt. Har stått mellan två klockor en gång under en tvåveckors-period då jag bara ägde en Orient. Kände mig tom och otillfredsställd. Sedan damp det ned ett paket som hade en logga som bestod av en krona och nu är det i princip no turning back. Som du skriver så tappar man i princip intresset för andra klockor efter man har blivit biten av Rolex-spöket. Har tidigare varit supersugen på att köpa en klassisk Speedy men nu går jag i tankebanorna att det "räcker med att lägga till några tusenlappar för att köpa en 16570 istället". Nåja. Triviala "problem" kanske.
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag känner igen mig! Du är inte knäpp! isf är jag det med. Men mitt problem just nu är att jag har en Rolex exp2 som jag är "nöjd" med men känner ändå vill ha en annan Rolex... Flippi flapp
 

Sond

Patek
Känner igen mig till stora delar. Kanske inte lika kritiska från början och inte lika drabbad av Rolexfrossa nu. Men klar igenkänning.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Finns väl medlemmar som har fler rollar än skjortor, låna en ett tag så din fru slipper humörsvängningar;-)

Har tyvärr bara en och den används frekvent, annars hade jag lånat ut en till dig:)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag har gått lite samma väg som du...

Från att först tycka att Rolex känns lite tråkigt därför att "alla har en", till att bli mer och mer intresserad av märket som i sin tur ledde fram till mitt köp av en 114060 ca en månad tillbaka... Och vad ska man säga, jag är HELNÖJD! och kan absolut förstå varför Rolex är så populärt. Det lär bli fler i framtiden :D

Blir spännande att se vad din "semi-gral" blir förnågot ;)
 

Mr Chance

Kalmar
Ett fantastiskt inlägg Ricrob! Läste med stor glädje och brett flin. :)

En liten varning bara. När det ringer på dörren nästa gång, öppna inte. De har nämligen med sig den där vita tröjan med långa ärmar...

;)
 
Du är den enda jag känner till här som vi alla vet kan bära upp en dipsy. Go for it. Den är ju underbar på zulu eller rubber-B på rätt armar.

Tycker oxå en DSSD vore kanon men herr Ricrob är som en skata, vill bara ha sådant som glimmar som guld, så en DSSD är ute...

Köp en 116613 nu på stubinen, när bebisen kommer så får du fullt upp....mtt val vore den blå MEN den svarta är inte dum den heller....

Men satsa på den med den nya tavlan...

photo2_zpsed2596fa.jpg
 

Jonaz

Rolex
Finns inte så mycket att välja på i rolexträsket för vuxna? Några 42mm och en 44mm...
Skall bli spännande att se vad du väljer compadre!


iPhone | Tapatalk
 

Frele

Cartier
Rolex är alltid Rolex! Har också drabbats av febern. Har flera gånger svävat ut och drömt om olika klockor, men har till slut insett att det är Rolex jag vill ha.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Du kan få låna min 16613 tills du köpt ny om du vill. Tveksam om den passar dock......
 

Ricrob

Patek
Fan, här hade man väntat sig klåpord och idiotförklaringar och så är hela tråden en enda stor, varm kram.. Ni är ju för härliga! Skulle det varit fejjan detta, så skulle jag sätta massa hjärtan på en lång rad! ;)

Ja, för att ingen ska bli besviken sen så kan jag berätta att det inte blir en Deepsy och det blir ingen G/S DJII. 40 mm räcker gott, speciellt med supercase, så nu ska ett par detaljer beatämmas, sen jävlar!
 

Ricrob

Patek
Tycker oxå en DSSD vore kanon men herr Ricrob är som en skata, vill bara ha sådant som glimmar som guld, så en DSSD är ute...

Köp en 116613 nu på stubinen, när bebisen kommer så får du fullt upp....mtt val vore den blå MEN den svarta är inte dum den heller....

Men satsa på den med den nya tavlan...

photo2_zpsed2596fa.jpg
Sitter du fast i morgon? Messar dig.
 
Topp