• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I'm in HEAVEN!!! (+ nyinkommet-tävling)

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Tryck igång videon o häng med!







Har nu nått Speedmasternördarnas nirvana...


















En Speedmaster ref:2915-3 trillade in i veckan, den skumma referensen som finns både med metalltachy/broadarows och med svart "base 1000"-tachy/lövvisare, min har det senare, kanske mindre samlarvärde, men snyggare imho.

Med originallänken 7077 i unobtainium, no6 endpieces, originaltachy, originalvisare, boett och baksida i mycket bra skick! ...men... tavlan kan väl bäst beskrivas som en "keff sydamerika-redial"... fast jag tror o hoppas att den är målad på originalplattan, som har grundare subdials och är utan "steg" vid minutringen, möjliggör ju en vettigare tavla vad det lider.

Fick ett riktigt bra pris, men jössesjävlar vilken nervös resa det varit, jag köpte av en snubbe helt utan referenser i Mexico... ...som inte kunde engelska... men ibland lönar det sig att lita på folk...

För att ge en tydligare bild av exakt hur ovanliga Speedmaster 2915 är så kan nämnas att på chrono24 ligger just nu:

1st Omega 2915 (ett uselt ex, med typ alla delar utbytta mot nya)
24st Rolex "Paul Newman" Daytonas...


Tror jag börjar med att re:lumea visare och tavla och sedan besluta hur jag ska hantera tavelproblemet... (att hitta en korrekt original är omöjligt, helt omöjligt)

Well nuff said:










Länken är lika ovanlig som klockan, har lite mysko dubbellänkar som fjädrar, ett väldigt kort lås, denna är märkt 2 59, produktionskvartal tror jag.










Avslutar med en gissningstävlan!

Vad är de tre första siffrorna i serienumret?

Vinst: en fullt fungerande Enicar, som jag fått av Ariste men aldrig använder, den perfekta Bond-skurkens klocka!






Vi låter väl Max Raabe fortsätta kvällen "in style", ...lycka till i tävlingen och gläds med mig!

 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Grattis till ett riktigt kul exemplar! Och tufft gjort med Mexico! Hade jag aldrig vågat.

295, gissar jag.
 

Erikd

Cartier
Vågar mig inte på en chansning men ett stort grattis! Måste vara en speciell känsla att hitta och lyckas knipa en sådan "graal"...
 

Fabian

Patek
2-Faktor
fan va nice med lite andra kunskapsområden än bara rolex på formuet. hur många speedmasters har du nu?? och än en gång, stort grattis till en riktigt fet klocka
 

Sond

Patek
Klart häftig! Kan du berätta vad som är speciellt med 2915? Att den är läcker är jag den första att skriva under på och visarna kan jag dö för.

Sedan kan jag inte låta bli att undra hur kan en klocka se ut så där och överleva..? Som ett tortyroffer som borde vara död för länge sedan och som staplar ut genom en trädörr i ett vitt stenhus i öknen. Solen kommer emot honom och lyser upp honom i alla sin prakt och förnedring. Ingen som ser honom där, naken, trasig och nära döden kan någonsin tänka sig att det kan bli något av honom igen... Men likt fågeln Fenix återuppstår den... I detta fall inte genom att bränna sig själv utan genom varsam och kunnig hand som låter den utvecklas, renoveras och sakta återfå sin värdighet. Grattis!

Och Grattis även till dig..;)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Vilket spännande köp! Stort lycka till med fortsättningen och tack för att du gläntar på dörren till riktig speedyvintage. Tror inte jag vågar titta in för länge bara.

Min gissning: 101
 

Sond

Patek
Om visarna tilltalar fler så kanske ni förstår min jakt på en DJ med Dauphinevisare av denna lite avrundade karaktär. *När design är som bäst*
 
Topp