• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I'm in heaven (varning för många bilder)

Ariste

Audemars
2-Faktor
Mötte upp en samlare igår och idkade klockporr under några timmar. Jag är fortfarande hög på intrycken och tänkte försöka dela med mig av det som bjöds.

Lite av det som kan skådas nedan är:
JLC:s nästan kompletta funky bunch-serie från 70-talet.
Omega ref 2913
Omega ref 2914
JLC Polaris från 1965
Ett gäng Omega Seamasters
En flock Tissot
Movado Datron
Heuer tidig kronograf

Livet har en mening. :)

IMG_5920.jpg


IMG_5921.jpg


IMG_5922.jpg


IMG_5923.jpg


IMG_5924.jpg


IMG_5925.jpg


IMG_5926.jpg


IMG_5927.jpg


IMG_5928.jpg


IMG_5929.jpg


IMG_5930.jpg


IMG_5931.jpg


IMG_5932.jpg


IMG_5933.jpg


IMG_5934.jpg


IMG_5935.jpg


IMG_5936.jpg


IMG_5937.jpg


IMG_5938.jpg


IMG_5939.jpg


IMG_5940.jpg


IMG_5941.jpg


IMG_5942.jpg


IMG_5943.jpg


IMG_5944.jpg


IMG_5945.jpg


IMG_5946.jpg


IMG_5947.jpg


IMG_5948.jpg


IMG_5949.jpg


IMG_5950.jpg


IMG_5951.jpg


IMG_5952.jpg


IMG_5953.jpg


IMG_5954.jpg


IMG_5955.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Galet! Lura hit samlaren så vi får se mer av skönheterna! Blir lite yr av att bara titta på bilderna. Sekundvisaren på SM 300 och deep sea alarm är bland det fetaste man kan ha. Så avundsjuk...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Aurum skrev:
Galet! Lura hit samlaren så vi får se mer av skönheterna! Blir lite yr av att bara titta på bilderna. Sekundvisaren på SM 300 och deep sea alarm är bland det fetaste man kan ha. Så avundsjuk...

Helgalet, ruset håller i sig och jag går leendes omkring på jobbet. Att få möjlighet att klämma på så många klassiska och ovanliga klockor är häftigt, lite som att vara 8 år igen på julaftonsmorgon....:)
 
Ariste skrev:
Mötte upp en samlare igår och idkade klockporr under några timmar. Jag är fortfarande hög på intrycken och tänkte försöka dela med mig av det som bjöds.

Lite av det som kan skådas nedan är:
JLC:s nästan kompletta funky bunch-serie från 70-talet.
Omega ref 2913
Omega ref 2914
JLC Polaris från 1965
Ett gäng Omega Seamasters
En flock Tissot
Movado Datron
Heuer tidig kronograf

Livet har en mening. :)

IMG_5920.jpg


IMG_5921.jpg


IMG_5922.jpg


IMG_5923.jpg


IMG_5924.jpg


IMG_5925.jpg


IMG_5926.jpg


IMG_5927.jpg


IMG_5928.jpg


IMG_5929.jpg


IMG_5930.jpg


IMG_5931.jpg


IMG_5932.jpg


IMG_5933.jpg


IMG_5934.jpg


IMG_5935.jpg


IMG_5936.jpg


IMG_5937.jpg


IMG_5938.jpg


IMG_5939.jpg


IMG_5940.jpg


IMG_5941.jpg


IMG_5942.jpg


IMG_5943.jpg


IMG_5944.jpg


IMG_5945.jpg


IMG_5946.jpg


IMG_5947.jpg


IMG_5948.jpg


IMG_5949.jpg


IMG_5950.jpg


IMG_5951.jpg


IMG_5952.jpg


IMG_5953.jpg


IMG_5954.jpg


IMG_5955.jpg

Vem är ägaren till alla dessa trevliga dinkor?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Mr Racine :Ja du måste ha haft julafton :)
IMG_5926.jpg


Vad är det här för en? Läcker!



IMG_5944.jpg

Å dom här är ju coolast av dom coooola...designad för att vara en beater!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kettil skrev:
Mr Racine :Ja du måste ha haft julafton :)
IMG_5926.jpg

Vad är det här för en? Läcker!
Minns inte reffen nu men jag kan ta reda på det...rare bird!
Kettil skrev:
IMG_5944.jpg

Å dom här är ju coolast av dom coooola...designad för att vara en beater!
Riktigt cool klocka och jag tror den var tvåa efter IWC:s Ingenieur att klara 1000 gauss...tooliga klockor för alla som arbetar vid magnetiska fält...:)
Jag fick klämma på en Ingenieur samma afton men missade att fota den....borde vara spöstraff på det....

Så här i efterhand när intrycken lagt sig är det den jag suktar mest efter att ha på armen.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Riktigt cool klocka och jag tror den var tvåa efter IWC:s Ingenieur att klara 1000 gauss...tooliga klockor för alla som arbetar vid magnetiska fält...:)

Jovisst, bl a 1mm tjock urtavla och "dubbel" boett. Av litet romantiska (järnvägsrelaterade) skäl gillar jag modellen helskarpt. Har dock en litet blekare men snarlik modell.
IRanchero.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kettil skrev:
Jovisst, bl a 1mm tjock urtavla och "dubbel" boett. Av litet romantiska (järnvägsrelaterade) skäl gillar jag modellen helskarpt. Har dock en litet blekare men snarlik modell.
Oj, den var fin....liten men naggande god...vilken skatt du sitter på. Ser fram mot fler bilder av dina ögonstenar....resten också för den delen...:)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ariste skrev:
Kettil skrev:
Jovisst, bl a 1mm tjock urtavla och "dubbel" boett. Av litet romantiska (järnvägsrelaterade) skäl gillar jag modellen helskarpt. Har dock en litet blekare men snarlik modell.
Oj, den var fin....liten men naggande god...vilken skatt du sitter på. Ser fram mot fler bilder av dina ögonstenar....resten också för den delen...:)

Nja, så liten är den väl inte?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Aurum skrev:
Ariste skrev:
Kettil skrev:
Jovisst, bl a 1mm tjock urtavla och "dubbel" boett. Av litet romantiska (järnvägsrelaterade) skäl gillar jag modellen helskarpt. Har dock en litet blekare men snarlik modell.
Oj, den var fin....liten men naggande god...vilken skatt du sitter på. Ser fram mot fler bilder av dina ögonstenar....resten också för den delen...:)

Nja, så liten är den väl inte?
Är den inte runt 36mm? Fungerar alldeles utmärkt för mig men jämfört med Railmastern och Omega SM300 ovan så är den lite mindre.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Oj, den var fin....liten men naggande god...vilken skatt du sitter på. Ser fram mot fler bilder av dina ögonstenar....resten också för den delen...:)[/quote]

Jag har inte så väldigt många, jag lär väl lägga upp dom här i en stilla lunk.. ;)

Nja, så liten är den väl inte?[/quote]
Är den inte runt 36mm? Fungerar alldeles utmärkt för mig men jämfört med Railmastern och Omega SM300 ovan så är den lite mindre.[/quote]

Det stämmer den är 36 mm.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kettil skrev:
Jag har inte så väldigt många, jag lär väl lägga upp dom här i en stilla lunk.. ;)
Gör gärna det, måste få frossa lite...:)

Aurum skrev:
Nja, så liten är den väl inte?
Ariste skrev:
Är den inte runt 36mm? Fungerar alldeles utmärkt för mig men jämfört med Railmastern och Omega SM300 ovan så är den lite mindre.

Kettil skrev:
Det stämmer den är 36 mm.
De flesta av mina klockor ligger på mellan 33-36mm...perfekt för mig....
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
De flesta av mina klockor ligger på mellan 33-36mm...perfekt för mig....[/quote]


36 mm tycker jag är en bra storlek på ett dressur. Men ibland känns det bra med en stor och tjock sportklump... :cool:
 
Topp